Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dnešní zaměstnanci chtějí být součástí týmu a ne pod nadvládou

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Vojenský způsob řízení je minulostí, v současné době potřebují zaměstnanci sdílet vize a cíle společnosti. Chtějí být součástí její budoucnosti, na kterou by mohli být právem hrdí.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Přijímací pohovor krok za krokem | foto: ManpowerGroup s.r.o.

Na trhu práce dochází k paradoxu, který je frustrující pro lidi hledající práci i pro zaměstnavatele. Průzkumy společnosti Manpower v posledních letech potvrdily, že i v době vysoké nezaměstnanosti a ekonomického poklesu mělo 36 % firem potíže s vyhledáním správných zaměstnanců. Navíc se nabídka a poptávka míjí v prostoru i čase. Vyhledat a udržet ve firmě správné talenty bude přitom stále náročnější.

Trh práce se neustále vyvíjí

Přijímací pohovor krok za krokem

V důsledku technologického pokroku a globalizace se požadavky firem neustále mění. Naopak stárnutí populace, neadekvátní kvalifikační struktura a změna životních postojů a motivace lidí vedou k tomu, že je k dispozici stále méně potřebných kvalifikovaných zaměstnanců.

I u technických pozic mají zaměstnavatelé stále specifičtější požadavky na osobnostní profil, jazykové vybavení a měkké dovednosti, což znesnadňuje nalezení a výběr správného zaměstnance. Jednoduchý recept, jak situaci řešit, neexistuje. Inzerovat efektivněji nebo najít nové zázračné zdroje inzerce již prakticky nelze. Je proto načase změnit přístup a volit systematická a nadstavbová řešení.

Zaměstnavatelům záleží na stávajících zaměstnancích, které jsou pro firmu přínosem

Otázkou zaměstnavatelů už tedy není pouze správné talenty vyhledat a zaujmout, ale stále více jsou nuceni hledat způsoby, jak stávající zaměstnance udržet, rozvíjet a využít tak potenciál, který už ve společnosti mají. Sem patří zvyšování kvalifikace a rozvoj stávajících zaměstnanců. Firma si tak na jedné straně vytváří své „vlastní“ odborníky, a zároveň zvyšování kvalifikace představuje vysoce hodnotný benefit, který láká nové zaměstnance.

Zaměstnanci ze současné generace mladých lidí chtějí být flexibilní a práce je musí bavit

Jste bez zaměstnání? Rady, jak hledat práci

Především v technických oborech a hlavně v IT nastupuje nová generace, která má úplně jiné životní postoje a motivace, než generace předchozí. Tzv. „generace Y“ si nejvíce cení dlouhodobého vzdělávání s následným získáváním zkušeností z různých oblastí, v nichž jejich firma působí. Zároveň klade důraz na smysluplnost vykonávané práce a na možnost učit se a inspirovat od zkušenějších kolegů.

Příslušníci této generace usilují o vyváženost pracovního a soukromého života, o pracovní prostředí s moderním technickým vybavením a o prostředí umožňující otevřenou komunikaci. V neposlední řadě se zde otevírá velká role různých alternativních úvazků, které umožňují větší časovou flexibilitu. Důraz je kladen na větší volnost a svobodu. A to nejen časovou a prostorovou. Práce je musí především bavit a maximalizace výdělku potom nemusí být prioritou.

Pozitivně motivovaní zaměstnanci budou ve firmě spokojenější a budou odvádět lepší výsledky

Jste bez zaměstnání? Rady, jak hledat práci

Zaměstnavatelé proto musejí přistupovat ke svým zaměstnancům individuálně a klást mnohem větší důraz na jejich rozvoj, motivaci a efektivní organizaci. V praxi vídáme stále častěji i velmi nekonvenční způsoby firemní organizace, kultury a způsobů řízení lidí. Změna spočívá ve schopnosti pracovat s lidmi a ne se pokoušet je jednoduše řídit.

Společnosti si zvykly říkat, že lidé pracují pro ně. Lidé ale potřebují vědět, že pracují společně s firmou. Vojenský způsob řízení již nefunguje, zaměstnanci potřebují sdílet vize a cíle společnosti, chtějí být součástí její budoucnosti. To jim dává možnost růst a rozvíjet se a oni na oplátku pracují nejlépe, jak umí.

Jiří Halbrštát, ManpowerGroup

ManpowerGroup je největší česká personální společnost, která pomáhá lidem a firmám uspět na trhu práce. Více aktuálních informací o světě práce naleznete na www.manpowergroup.cz.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.