Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Digitální transformace je nevyhnutelný krok udržení statusu leadra

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Efektivní sdílení informací včetně dynamických procesů a reportů je v dnešní době nutností k tomu, jak být o krok napřed před konkurencí. Digitální transformace zefektivní komunikaci, spolupráci a celkové řízení projektů a služeb.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Digitální transformace je nevyhnutelný krok udržení statusu leadra | foto: SERVODATA A.S.

To, že intranet není korková nástěnka, si uvědomila společnost Modrá pyramida a jako jedna z prvních ve svém oboru se rozhodla implementovat zcela nový intranetový portál, který jí tyto konkurenční výhody přináší. Tímto krokem se připravila na novou digitální éru pro práci a komunikaci se zaměstnanci, partnery i klienty.

Modrá pyramida je dynamická společnost zaměřující se na poskytování finančního poradenství, které staví na dlouhodobém vztahu mezi klientem a finančním poradcem. Klientský servis na profesionální úrovni zajišťují finanční poradci ve více než 200 poradenských centrech a 8 Hypocentrech po celé České republice.

Digitální transformace je pro dnešní podnikání nezbytností

Pro posílení své pozice na vysoce konkurenčním trhu a vzhledem k faktu, že požadavky klienta jsou čím dál náročnější a specifičtější, chtěla Modrá pyramida zefektivnit týmovou komunikaci, spolupráci a celkové řízení projektů a služeb. Hledala moderní řešení, zároveň však přehledné a jednoduché, které bude odpovídat technologickým trendům, postavení společnosti a zároveň bude speciálně přizpůsobené potřebám finančních poradců. To nejlepší řešení splňující tyto požadavky navrhla a dodala společnost Servodata.

Nový intranet je vytvořen na platformě Microsoft SharePoint. Obsahuje téměř 30 interních agend (např. Product Management), umožňuje lepší sdílení, vyhledávání a zabezpečení všech informací, zefektivňuje interní spolupráci a komunikaci a obsahuje také personifikované dashboardy a reporty (např. plnění obchodních plánů).

Digitální transformace je nevyhnutelný krok udržení statusu leadra

Jak nový intranet vidí zástupce Modré pyramidy?

Na to jsme se zeptali Davida Formánka, CEO Modré pyramidy.

Co byl první impuls ke spuštění tak velkého projektu?

Já osobně jsem intranet nepoužíval... Ten původní systém byl nefunkční a zastaralé řešení nešlo modifikovat – chyběl nám interní systém pro sdílení firemních informací, složitá byla distribuce novinek z centrály a výměna důležitých produktových dokumentů probíhala hlavně přes e-mail. Tím pádem to bylo zdlouhavé a vznikaly duplicity. Zároveň jsme chtěli zlepšit interní komunikaci a koordinaci napříč celou společností – tedy i mezi zaměstnanci a obchodní sítí, protože jenom díky tomu máme šanci mít skutečnou přidanou hodnotu pro klienty a nabídnout efektivní nástroje a kulturu pro naše lidi.

Jak vyhodnocujete průběh projektu?

Upřímně? Od schválení záměru a budgetu jsem o něm ani moc nevěděl! A to v nejlepším slova smyslu. Veškeré analýzy, návrhy a především implementace a propagace nového řešení do celé společnosti probíhala dle harmonogramu a bez komplikací. Velkou radost mi udělalo především to, že jsme nový portál mohli představit na celorepublikové konferenci za účasti představenstva, managementu a přinejmenším 600 poradců obchodní sítě, a že spuštění systému do produkčního provozu proběhlo bez problémů.

Říkal jste, že jedním z požadavků na vlastnosti nového intranetu bylo zlepšení interní komunikace napříč celou společností – jak na tuto novinku u vás lidé reagovali? Jsou s intranetem spokojeni?

Nový portál má práci usnadňovat, ne být jen dalším „otravným systémem“, který nebude zaměstnance bavit. Nepodcenili jsme fázi roll-outu a součástí projektu byla i interní komunikační kampaň ve formě školení a webinářů, která měla za úkol informovat o chystaném spuštění nového portálu a zároveň představit výhody a nové funkce, které portál má. Já sám mám v rámci portálu svůj blog „Jak to vidím já“, na který pravidelně přispívám, a ohlasy na něj jsou dobré! Zároveň se i nadále aktivně snažíme identifikovat další možnosti, jak intranet rozvíjet a zdokonalovat.

To je skvělé, takže samá pozitiva, je to tak? A co konkrétně vy na novém intranetu kromě blogu oceňujete?

Nový intranet se stal nejen centrálním úložištěm dokumentů, týmovým a agendovým webem, je to řešení moderní, responzivní, přičemž reflektuje naše potřeby, podporuje spolupráci, komunikaci a sdílení informací. Prezentuje naše produktové portfolio s možností centrálního vyhledávání a zároveň sdílení obsahu napříč celou obchodní sítí a zároveň prezentuje prodejní výsledky jednotlivců i týmů pomocí personalizovaných dashboardů, tzv. kompasů. Dalším důležitým přínosem je podpora možnosti pro využívání mobilních technologií při práci s klienty.

Co ovlivnilo výběr dodavatele?

Na takto velký a rozsáhlý projekt je potřeba si vybrat nejen dodavatele, ale především partnera, který představí nejlepší vizi řešení. Společnost Servodata pochopila naše očekávání a důvody této změny. Představená koncepce portálového řešení včetně zvolených technologií, se kterými má tato společnost bohaté zkušenosti, byly pro nás ve výběrovém řízení jasnou volbou. Nyní už mohu říci, že v době kdy málokterý IT projekt končí v termínu, budgetu a požadované kvalitě, jsme zvolili správně.

Jak to vidí Jiří Vytlačil, CEO společnosti Servodata?

V projektech takové velikosti bývají často problémy s termíny, ale pan Formánek zdůraznil, že vašemu projektu se vyhnuly – co je tajemstvím tohoto úspěchu?

Za celým úspěchem projektu stojí skvěle sehraný společný tým, návrh a zkušenost! Od nás jako dodavatele se samozřejmě očekává profesionální přístup, businessová i odborná znalost. V tomto případě jsme měli možnost spolupracovat se zákazníkem, který poskytoval naprosto perfektní součinnost, a jehož zaměstnanci vnímali, že se jedná o strategický projekt a možná i díky tomu byli perfektně motivovaní. Je to projekt, na který jsme náležitě pyšní.

Digitální transformace je nevyhnutelný krok udržení statusu leadra

Dobře nastavená týmová spolupráce je základ. Setkali jste se ale v průběhu projektu s nějakými technickými problémy, které komplikovaly jeho jinak hladký průběh?

Celému projektu předcházela studie proveditelnosti pro agendy, které chtěl zákazník novým intranetem řešit. Ze studie vyšla nejvhodněji platforma Microsoft SharePoint, ale přesto jsme se při implementaci potýkali s několika technickými problémy. Asi nesložitějším se jevil požadavek na snadný přístup pracovníků obchodní sítě či mateřské společnosti Komerční banka do intranetu se zachováním robustní bezpečnosti, ale bez využití VPN nebo SSL certifikátů. Nakonec jsme před projektovým výborem obhájili řešení využívající poměrně nové řešení ověřování uživatelů Microsoft ADFS/WAP. Uživatelé mohou být jednotným webovým řešením ověřeni do intranetu nebo i jiných webových řešení, např. Office 365.

Občas bylo potřeba implementované řešení SharePoint modifikovat i po funkční stránce. Zde jsme si pomohli CSS styly, Javaskriptem nebo na míru vytvořenými formuláři či seznamy vyvinutými přímo v ASP.NET. Uživateli některé na míru naprogramované funkcionality výrazně usnadňují práci s intranetem. Výsledek rozhodně stojí za to a nový intranet je jednoduchý, intuitivní a co je pro nás důležité, zaměstnanci Modré pyramidy jsou s ním spokojeni a aktivně ho používají.

Co byste doporučil společnostem, které se chystají na projekty podobného charakteru?

Ať nám zavolají, samozřejmě :-). Myslím si, že klíčem k úspěšné implementaci jsou tyto tři hlavní body: mít jednotnou vizi a koncepci řešení, motivovat klíčové uživatele a vlastníky business procesů ke změně, aktivně komunikovat a důsledně využívat nové nástroje a procesy. No a samozřejmě štěstí na kvalitního a zkušeného dodavatele.

Jak podle vás nová éra digitalizace ovlivňuje myšlení společností na českém trhu?

Nejdůležitější je nezaspat dobu, být flexibilní a správně reagovat na nové trendy, implementovat nové moderní systémy a zároveň nezapomenout na své zaměstnance, pracovat s nimi a na nastupující změny je připravit. Protože pokud má zaměstnanec ty správné informace a nástroje, lépe se mu pracuje, je spokojenější, úspěšnější a tím pádem i efektivnější.

My v Servodatech vnímáme, že nejen ve velkých korporacích si tento fakt uvědomují a cítí potřebu držet krok s dobou a jsme připraveni jim pomoci nastavit procesy a systémové nástroje tak, aby společnost byla efektivní nejen navenek, ale zároveň podporovala a hýčkala si své zaměstnance. Jak jsem již zmínil, nový intranet pro Modrou pyramidu je projekt, na který jsme pyšní, a který nám zároveň otevřel dveře k mnoha dalším projektům podobného charakteru.

Nebojte se digitální transformace a získejte náskok před konkurencí! Více informací najdete na www.servodata.net.

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lékárna.cz má nové logo: tradiční kříž doplňují srdce, pilulky a náplasti.
Lékárna.cz má nové logo: tradiční kříž doplňují srdce, pilulky a náplasti

Jednička mezi internetovými lékárnami spustila zbrusu nový web a představila i nové logo. Kříž, který je tradičním symbolem lékáren, v sobě ukrývá i další...  celý článek

UNYP poskytuje svým studentům nejlepší kariérní příležitosti.
UNYP poskytuje svým studentům nejlepší kariérní příležitosti

Na Univerzity of New York in Prague (UNYP) se uskutečnil zatím nejúspěšnější kariérový týden. Týden kariéry - UNYP Career Week -zahrnoval řadu akcí, které...  celý článek

Móda v Brně slaví padesátku, přijedou i známí návrháři.
Móda v Brně slaví padesátku, přijedou i známí návrháři

Co se bude nosit příští jaro a léto? Odpověď najdete na veletrzích STYL a KABO, které se v Brně konají dvakrát do roka už 25 let. Na jubilejní 50. ročník se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.