Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Agentura INIZIO sází na výkon. Pokud nedoručí výsledek, práci neúčtuje

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
INIZIO je přední webová laboratoř, která poskytuje komplexní služby v oblasti online marketingu. Společnost si zakládá na tom, že zákazníkům tvoří, jako jedna z mála v Česku, výkonnostní modely spolupráce.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vedoucí digitálního marketingu Karel Hladiš | foto: Inizio.cz

Od výkonnostních modelů spolupráce se odvíjí i odměna digitální agentury a daří se. Tržby klientů díky online dosáhly více než miliardu korun. I o tom promluvil šéf digitálního marketingu Karel Hladiš.

Kdy vznikla společnost INIZIO?
Poprvé začalo INIZIO fungovat jako oficiální značka v roce 2006 v Českých Budějovicích. V době založení byli zakladatelé 18-19letí kluci. Už od roku 1999 však naši lidé dělali webové stránky, ještě jako gymnazisti a středoškoláci, a musím přiznat, že většinou na cizí živnostenský list.

Můžete představit vašimi slovy digitální agenturu, a čemu se věnujete?
INIZIO
je webová laboratoř, která poskytuje vývoj webových prezentací, mobilních i webových aplikací a internetový marketing. Zakládáme si na tom, že našim zákazníkům tvoříme na míru takzvané výkonnostní modely spolupráce – tedy necháváme se platit za vývoj i marketing na základě doručeného obchodního výkonu pro klienta. Zákazník si objednává nový web nebo marketing kvůli tomu, aby z něj získal nové obchodní příležitosti.

To zní zajímavě, pro zákazníky, není to ale pro vás poněkud riskantní?
Díky tomu, že na internetu je vše díky vyspělé měřící technologii stopovatelné, dokážeme i dobře zanalyzovat/naměřit, kolik poptávek, respektive tržeb naše spolupráce přinesla. A právě za tento výkon nám klient následně platí. Naší silnou stránkou je tedy schopnost ručit za výsledky naší odměnou. Přenáší to sice na nás skutečně velký risk, ale je to nejlepší cesta k tomu, snažit se udělat opravdu úspěšný web se skvělou návratností. My tak nejsme omezení fixním rozpočtem a můžeme si dovolit na webu nebo v rámci marketingu udělat věci, na které bychom jinak nedostali od klienta peníze, pokud by to bylo v rámci fixního paušálu.

Tým digitální agentury | foto: Inizio.cz

Tým digitální agentury | foto: Inizio.cz

Můžete váš přístup přiblížit? Odráží se ve vaší filozofii?
Specializujeme se na doručení obchodního výkonu a vážeme na to i naší odměnu. Jsme takto jedni z mála v České republice, kdo si je opravdu schopný stát za hodnotou své práce. Nicméně ne ve smyslu – můj čas má takovouto hodnotu, takže nám plaťte 1 200 korun za hodinu seniora a 950 korun za hodinu juniora. My přijímáme fakt, že pokud tito drazí lidé nedoručí požadovaný výsledek, klientovi jejich práci vůbec neúčtujeme nehledě na to, kolik desítek nebo stovek hodin na projektu strávili. Naší filosofií je, že pokud někdo odpracuje 100 hodin bez výsledku na klientův byznys, je to stejné, jako by prakticky nic neudělal.

To je zajímavé, přenášíte to i na zaměstnance?
My tento systém samozřejmě máme ve firmě zakořeněný až k poslednímu pracovníkovi v řetězci a naši kolegové jsou odměňováni rovněž primárně dle výkonu pro klienta. Je to jednoduchý tržní mechanizmus, který prostě celou firmu nutí dělat to nejlepší pro klienta.

Je tento přístup na trhu ojedinělý nebo jste se nechali inspirovat?
K filosofii, ze které vycházíme, jsme se sice dopracovali sami, ale postupem času jsme zjistili, že podobný model funguje na západě již dlouho. Tam je trh výrazně více konkurenční, než v ČR.

Takže jsme nevynalezli nic nového, ale myslíme si, že je to stav, do kterého by celý český trh s weby a digitálním marketingem měl dospět. To, že takto nemohou fungovat offline agentury, je zatím zřejmé.

Proč to není možné, co vás zvýhodňuje?
Nás zvýhodňuje, nebo naopak možná znevýhodňuje, snadná měřitelnost výsledků skrze webovou analytiku. Klienti naší práci většinou málo rozumí, nedokáží nás hodnotit podle kvality zpětných odkazů, zdrojového kódu ani subjektivity designu. Proto budou chtít vždy platit za přidanou hodnotu naší práce, a tou je obchodní výsledek. V Americe nebo Anglii, kde nyní také již trochu působíme, jsou tyto výkonnostní modely spolupráce běžným standardem.

Schopnost garance výsledku ve smyslu platby za doručený obchodní výsledek vypadá jako hlavní výhoda pro klienty, jsou ještě další?
Máme za sebou přes 500 odpracovaných zakázek, vlastní technickou podporu, která se stará o naše klienty, tým 35 zkušených profíků, kteří sdílejí know-how. Jsme také partnerskou agenturou společnosti Google a držitelem několika jejích certifikátů, zároveň jako jedna z mála českých agentur s certifikací Mergado z oblasti zbožových vyhledávačů. A v neposlední řadě, pracujeme z Českých Budějovic, kde jsou nižší nájmy a ceny, takže jsme výrazně konkurenceschopní nejen vůči Kanaďanům, Britům a Američanům, ale třeba i firmám v hlavní české metropoli.

Vraťme se k firmě, je možné představit tým a poodhalit, jak fungujete?
V čele společnosti Inizio.cz stojí trojice vedoucích pracovníků, každý z nich řídí jeden ze tří pilířů firmy. Michal Haták je šéf oddělení zakázkového vývoje aplikací a vede v současnosti tým pěti lidí, kteří momentálně pracují výhradně pro kanadské klienty a na míru jim vyvíjejí webové aplikace. Pak je to Lukáš Csizmazia, ten vede oddělení vývoje webových stránek, má pod sebou nyní dvanáct lidí, což jsou převážně programátoři, kodéři, designeři a pracovníci technické podpory a administrativy. Toto oddělení má na starost tvorbu nových webů a péči o již běžící weby. A osobně vedu oddělení digitálního marketingu, které aktuálně čítá deset lidí.

Oddělení má za úkol starat se po marketingové stránce o již běžící weby a prostřednictvím PPC reklamy, SEO, sociální sítě, optimalizaci obchodní výkonnosti nebo A/B testování a zvyšovat tak počet poptávek a objednávek, které tyto weby a eshopy obdrží od návštěvníků. Nezávisle u nás ještě funguje obchodní oddělení, kde máme čtyři obchodní analytiky. Ti se starají o došlé poptávky a připravují s jednotlivými odděleními nabídky pro naše klienty a následně je zobchodovávají.

INIZIO přináší měřitelné online výsledky a jen za to si nechává platit | foto: Inizio.cz

INIZIO přináší měřitelné online výsledky a jen za to si nechává platit | foto: Inizio.cz

Prozradíte věk vedoucích? Je pravda, že jsou to samí mladí lidé?
Co se našeho vedení týče, možná by to mohlo být zajímavé. Myslím si totiž, že jsme z firem nad třicet zaměstnanců možná ta s nejnižším věkovým průměrem vedoucích pracovníků v ČR. Šéfovi vývoje webů je 26 let, šéfovi vývoje aplikací 26 let a mě je 21 let. Ačkoli by to někoho mohlo odradit, na druhou stranu u nás pracují lidé od devatenácti do padesáti let a naši klienti vidí, že práci děláme profesionálně. Věřím, že naše mládí nevypovídá o ničem jiném, než o našich vlastních schopnostech a inteligenci nehledě na věk. Možná to je poněkud „nabubřelé“, ale chtěl bych to obhájit bez kompromisů.

Co chystáte pracovně v nejbližší době?
Připravujeme se na rozšíření oddělení zakázkového vývoje aplikací, kde máme skutečně silné zkušenosti z vývoje v zahraničí a jsme technologicky velmi silní. Zrovna se chystáme do Londýna, kam pravidelně létáme, připravit nám další práci pro rok 2017. Co se týče novinek ohledně internetového marketingu, specializujeme se nyní na takzvané A/B testování, ve kterém chceme patřit mezi špičku v Česku.

Rozšíříte také váš tým?
Ano, posilujeme tým pro vývoj mobilních aplikací, na které chceme příští rok více tlačit a dlouhodobě samozřejmě také sledujeme trendy ve vývoji webů, kde nyní nastupuje éra videa a animace. Dali jsme již dohromady produkční tým spolu s video-produkcí a animátory (ilustrátory), abychom byli schopni i klientům s nižšími rozpočty nabídnout tyto služby.

Kdo vás oslovuje a jak je to s úspěšností práce pro zahraniční klienty?
Pracujeme převážně pro malé a střední podnikatele, ale velkým se určitě nebráníme. Náš obchodní model je založený na závazku doručeného obchodního výkonu, takže si nás mohla a může najmout i malá firma, která si myslí, že na drahé služby nemá. Nicméně pokud se nám naše dílo podaří, klient díky našemu zásahu získá veliké množství práce a může raketově vyrůst. Práce do zahraničí nám generuje v současnosti zhruba třetinu tržeb. Jedná se o projekty pro společnosti jako je Urban Analytics, Loxone, Autoprop, G-Team. Co se týče zemí, tak je to Kanada, USA, Velká Británie nebo Německo.

Více na: https://www.inizio.cz/cs/

Autor:


Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.