Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Digitalizace podnikání: jak se strategicky rozvíjet a zůstat v čele

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Světem obchází strašidlo – strašidlo digitalizace. Kdo se ho bude bát, zkrachuje. Kdo jej zkrotí a využije, získá novou šanci.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

T-mobile | foto: iDNES.cz

IT se doteď tuzemského světa podnikání i státní správy dotýkalo jen zlehka. Je jedno, jestli jde o zemědělce, průmyslníka nebo podnikatele ve službách. Samozřejmě, každá firma používá e-mail, počítače, kancelářské programy a informační systémy.

Podle různých výzkumů směřuje do IT dokonce celá čtvrtina všech firemních investic. Jenže nejsme v reklamě na šampón: nejde o objem, ale o efektivitu. Počítače dnes stojí mimo jádro podnikání. Na běžné využití počítačů jako prostředku pro samotnou výrobu ještě čekáme. Změna přístupu je nezbytná.

Máte data? A mohla bych je vidět?

Každý podnikatel má data o své firmě. Otázka ale zní, jak detailní jsou.

Informace bývají spolehlivé na úrovni celého podniku; čím detailněji, tím větší nejistota. Jenže právě detailní informace jsou nezbytné pro vyšší přidanou hodnotu. Kdo ve strojírenském podniku ví, který vrták je nutné vyměnit před zahájením práce, ušetří čas a materiál. Kdo při distribuci zboží sleduje všechny otřesy, kterým je zásilka vystavena, zaručí lepší kvalitu. Kdo přesně ví, kde se pase která kráva, může prodávat mléko s rodokmenem. Detailní informace lze v dnešní době výhodně monetizovat. Jenže takto podrobné informace o své firmě má málokdo.

Vše potřebné k tomuto procesu už je k dispozici. Senzory, které dokáží přesně změřit, co je zapotřebí, síť, která údaje přenese, kam je třeba, a systém, který tato data dokáže shromáždit a uchovat. Vítejte ve světě internetu věcí, cloudů a Průmyslu 4.0.

Ne vlastnit, ale užívat

To ale vyžaduje zásadní změnu v podnikovém IT, které se obvykle stará se o příliš mnoho počítačů, má příliš velkou režii a nemá tak mnoho sil věnovat se něčemu jinému než provozu. Ale svět se posouvá od nutnosti vlastnit k výhodám užívání. AirBnB, Uber, bikesharing nebo třeba Zonky – to všechno jsou ukázky toho, že vlastnit není nutné.

A to je i cesta pro IT ve firmách. Firma nemusí mít servery a kupovat drahý software; kompletně si ho může pronajmout bez ztráty na kvalitě, výkonu nebo kapacitě. Všimněte si, že v privátním světě tento přechod už proběhl. Nikomu nepřijde divné, že své fotografie ukládá mimo svůj chytrý telefon někde v cloudu a že k záloze a obnovení dat nepotřebuje IT specialistu.

V cloudu dnes můžete získat kancelářský software i informační systém, servery, kterým zvýšíte kapacitu během pár minut i zálohování všech potřebných dat.

Cloud je směr, jak se osvobodit od provozní režie a soustředit se na opravdovou digitalizaci podnikání. 92 % firem uvádí, že cloud umožňuje rychlejší inovaci. Digitalizace podnikání je jediná cesta, jak své podnikání strategicky rozvíjet a zůstat v čele.

Více informací na www.t-mobile.cz/cloud.



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.