Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dělnické platy ve Fosfě narostly za poslední 2 roky o více než 38 %

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Dělníci břeclavské Fosfy si v loňském roce vydělali v průměru 24,5 tisíce Kč měsíčně, což je o 38 % více než v roce 2013. Zásluhu na tom má především transparentní systém odměňování, s jehož zaváděním firma začala na počátku roku 2014.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

společnost Fosfa a.s. | foto: Fosfa

Vedení Fosfy chce po vzoru Baťova odkazu, ke kterému se firma dlouhodobě hlásí a který je pro ni častou inspirací, přijímat spolupracovníky, kteří jsou lepší než oni sami či mají potenciál tohoto dosáhnout. „Pokud máme splnit náročné požadavky zákazníků z nejrůznějších koutů světa, musíme mít na členy našeho týmu vysoké nároky. Bez toho bychom jen těžko dosáhli našich současných úspěchů a obstáli v konkurenčním boji se světovými firmami,“ řekl k zaměstnanecké politice firmy její generální ředitel Ing. Ivan Baťka.

Jakmile Fosfa takové spolupracovníky najde, pak je dokáže i patřičně platově ohodnotit. I díky tomu si mohli zdejší operátoři, tedy zaměstnanci na dělnických pozicích, v roce 2015 vydělat v průměru 24,5 tisíce Kč měsíčně. To je o 4 300 Kč více, než v roce předcházejícím a dokonce o téměř 7 000 Kč více v porovnání s rokem 2013.

K podobnému navýšení došlo i na administrativních pozicích, kde se průměrné platy za poslední dva roky zvedly z původních 28 tisíc Kč na dnešních 32,5 tisíce Kč, což dohromady s navýšením dělnických platů znamená nárůst průměrných mezd ve Fosfě o rekordních 25 % z původních 22,5 tisíce Kč na dnešních 28,1 tisíc Kč měsíčně.

Fosfa_mzdy

U zrodu nového systému odměňování stála také ředitelka jednoho z výrobních týmů Fosfy Miroslava Danihelová, která nám přiblížila jeho počátky: „Nejdříve bylo potřeba kategorizovat a jasně vymezit jednotlivé pracovní pozice, pro každou z nich nastavit hodnoticí kritéria a rozšířit platnost těchto kritérií napříč celou firmou.“

Pokud mělo být hodnocení opravdu objektivní, bylo dále potřeba zajistit, aby měli zaměstnanci neustálý přehled o tom, jak a za co jsou hodnoceni, a aby i oni sami měli možnost poukazovat na své úspěchy. Pro vedoucí pracovníky se systém stal zase vodítkem v tom, jaká doporučení mají členům svých týmů dávat, co je u koho potřeba rozvíjet a jak jednotlivé operátory, kterých se změna dotkla nejvíce, motivovat k vyšším výkonům.

společnost fosfa

„Díky přehlednému zviditelnění kritérií a výsledků hodnocení na každé výrobně a lepší komunikaci uvnitř týmů teď každý ví, co je potřeba udělat proto, aby dosáhl na co nejvyšší ohodnocení a pokud chce, tak i na vyšší pozici,“ objasňuje dále Danihelová.

Kromě pracovního výkonu, kvality plnění úkolů nebo dodržování firemních hodnot rozhoduje především proaktivita. Ochota udělat něco navíc nebo přijít s novým nápadem či zlepšovákem může operátorovi vynést přilepšení k jeho tabulkovému platu až 2 000 Kč měsíčně a pokud je jeho nápad vybrán za „Úspěch měsíce“, pak získá další jednorázovou prémií ve výši 10 000 Kč.

Na závěr se ještě podívejme, jak si průměrný roční nárůst mezd ve Fosfě stojí v porovnání s inflací. Zatímco ta se od roku 2002, kdy do firmy nastoupilo současné vedení, pohybuje na hranici 2 %, meziroční nárůst mezd ve Fosfě činí za totéž období v průměru 6,6 %. Těmito kroky Fosfa naplňuje svou 3P Strategii – Purpose/Účel, People/Lidé, Product/Výrobek, v níž jsou lidé klíčovým pilířem budoucnosti transformující se firmy.

Nabídku volných pozic společnosti Fosfa a.s. najdete na www.fosfa.cz/prace.

O Fosfě

Společnost Fosfa a.s. byla založena roku 1884. Její novodobá historie se ale po letech hlubokého útlumu začala psát až v roce 2002. Po úspěšném obnovení výroby kyseliny fosforečné se společnost rozhodla investovat také do výroby speciálních aplikací na bázi fosforu a dále pak založila divizi detergentů a energetiky. Fosfa a.s. je největším zpracovatelem žlutého fosforu v Evropě a své produkty exportuje do 80 zemí světa.

Je také výrobcem vlastní značky ekologicky šetrných pracích a čisticích prostředků Feel Eco. Od roku 2013 je společnost držitelem ocenění D&B Top Rating, což ji řadí mezi 3% firem na světě, kterým se toto prestižní ocenění ukazující na výjimečnou kvalitu a důvěryhodnost společnosti podařilo získat.

V roce 2015 stvrdila Fosfa a.s. své výjimečné postavení na trhu vítězstvím soutěže Českých 100 nejlepších v kategorii Invence – Nasazení – Export – Zisk. Dařilo se jí také v soutěži Exportér roku, z níž si odnesla 7. místo v kategorii Nárůst exportu 2013-2014 a 28. místo v kategorii Objem exportu 2014. O vzdělávání zaměstnanců se stará vlastní Fosfa Univerzita, na níž kromě tuzemských odborníků vyučují i světové kapacity.

Fosfa školka zase zajišťuje vzdělávání dětí zaměstnanců i ostatních rodičů z řad veřejnosti. V současné době společnost Fosfa a.s. investuje zejména do eko projektu vertikální farmy, projektů na snižování energetické náročnosti a spotřeby vody a na postupné odstraňování historických ekologických zátěží, čímž naplňuje dlouhodobé strategické cíle firmy vedoucí k minimalizaci či úplnému snížení produkce jakýchkoliv odpadů. Filozofii Fosfy nejlépe vystihuje motto „We live to give“ a z něj vycházející kodex principů ekologické a společenské odpovědnosti firmy.

Více informací o společnosti Fosfa a.s. najdete na www.fosfa.cz.



Témata: Inflace, školka, Zisk

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.