Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CRM: napříč světem výroby

Komerční sdělení   12:19aktualizováno  12:19
CRM (Customer Relationship Management) je softwarový nástroj, bez nějž se dnes neobejde žádná firma, jejíž prosperita je závislá na spokojenosti zákazníků.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

CRM: napříč světem výroby | foto: Asseco Solutions, a.s.

U každého z různých typů výrobních firem však spokojenost zákazníka spočívá v něčem jiném a z toho také vyplývá, jak zákazník u kterého typu výroby zasahuje do výrobního procesu. Na tom také závisí konkrétní role CRM v dané výrobní firmě či v dané kombinaci typů výroby.

Výroba na sklad

Z pravidla se jedná o sériovou, až hromadnou výrobu, kdy není předem známý konečný zákazník. Zákazníci tedy ovlivňují vývoj výrobku pouze nepřímo v počáteční fázi, kdy probíhají marketingové průzkumy, jejichž úkolem je zjistit, co trh požaduje a jaké vlastnosti by výrobek měl mít. 

Komunikace se zákazníkem je tedy u tohoto druhu výroby minimální. Je jasná podoba výrobku, jeho vlastnosti a také cena. Prostřednictvím CRM je zde zpravidla především měřena loajalita zákazníka a jeho zájem o daný výrobek.

ASSECO SOLUTIONS, A.S.

Montáž dle objednávky

Sem patří například výroba automobilů, počítačů a podobně. Ty se zpravidla montují a kompletují z již předem vyrobených komponent a podsestav, jejichž skladba, vlastnosti finálního celku a jeho cena se musí komunikovat se zákazníkem. Prostřednictvím CRM je realizována veškerá související evidence, komunikace se zákazníkem, marketingové aktivity (ověření na trhu, jaký bude zájem, které komponenty jsou žádány a podobně).

Výroba na objednávku

V rámci tohoto typu výroby zákazník poptává produkt zpravidla na základě katalogové nabídky standardních výrobků. Výroba konkrétního kusu je zahájena až po objednání a po předchozím vyjasnění podmínek. Výroba je realizována podle již existující technické dokumentace. Zpravidla se jedná o kusovou výrobu s malou mírou opakovatelnosti. 

Typickým příkladem výrobku tohoto druhu výroby jsou menší strojírenské celky, typizovaný nábytek a podobně. Prostřednictvím CRM jsou zde mimo jiné specifikovány prodejní ceny, které nebývají známé v rámci katalogové nabídky.

ASSECO SOLUTIONS, A.S.

Projektování a výroba na objednávku

Při tomto typu výroby vzniká produkt, který na trhu dosud neexistuje a ani k němu neexistuje dokumentace. Je vyvíjen na objednávku zákazníka a přesně podle jeho požadavků. Sem patří široké spektrum možných výrobků od velkých projektů, jako jsou například energetické a průmyslové investiční celky, až po výrobky malého rozsahu jako jsou komponenty automobilového průmyslu.

CRM zde má nezastupitelnou úlohu především v rámci komunikace se zákazníkem. Jeho prostřednictvím probíhá nejen nabídkové a poptávkové řízení, ale zejména veškerá správa řízení projektu. Vzhledem k tomu, že výrobky jsou často z oblasti automobilového průmyslu, jedná se o sériovou až hromadnou výrobu. Pro komunikaci se zákazníky je využívána elektronická výměna dat. V případě tohoto typu výroby probíhá množství nejrůznějších kontrolních a schvalovacích řízení a auditů, do kterých se CRM ve velké míře zapojuje.

Jiří Hrubý,
analytik HELIOS
ASV Náchod, a.s.
Partner systémů HELIOS

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.