Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Co dělat, když se na dovolené něco stane?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Na dovolené nikdo nechce řešit nepříjemné situace. I přesto však mohou nastat a mnohdy jim nelze zabránit. Jak ale nejlépe postupovat, když se v zahraničí něco přihodí?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Co dělat, když se na dovolené něco stane? | foto: AXA Assistance

Jižní část Evropy bezpochyby tvoří jedno z nejoblíbenějších míst pro letní dovolenou. Jedná se však také o oblast, kde velice často dochází k situacím, v nichž je potřeba pomoc. Mezi ty nejčastější patří onemocnění a úrazy (např. poranění od živočichů), ale i způsobení škody třetí osobě, zrušení letu nebo zpoždění dodání zavazadel, což dokáže dovolenou pokazit.

Právě proto je důležité dobře vybírat pojištění do zahraničí, které by mělo zajistit komplexní ochranu a kromě pojištění léčebných výloh (nejlépe s neomezeným krytím) zahrnovat i další rizika. Na trhu je dnes ze strany pojišťoven nabízeno několik druhů pojištění. Díky tomu je možné srovnání jednotlivých rozsahů, limitů a především poskytovaného servisu. Mít kvalitní pojištění ale není vše: důležité je zachování správného postupu, když událost nastane.

Vždy se obraťte na asistenční službu

Prvním krokem by vždy měl být kontakt asistenční služby u své pojišťovny, která je připravena podat klientům pomocnou ruku právě v konkrétní situaci. Pomoc může zahrnovat sdělení potřebných informací, zajištění určité služby, zprostředkování komunikace atd. Samozřejmě záleží na situaci a okolnostech.

Při ošetření v zahraničí by asistence měla převzít koordinaci a komunikaci se zdravotnickým zařízením pro poskytnutí té nejlepší péče a zároveň vyřešit úhradu nákladů za ošetření. To samé by mělo platit i v situaci, kdy klient např. způsobí škodu třetí osobě, při nekorektním chování letecké společnosti v případě zpoždění zavazadel atd.

Vždy se obraťte na asistenční službu

Právě z tohoto důvodu je při výběru pojišťovny důležité nehledět pouze na cenu a rozsah, ale i na podporu asistenční služby. Například lídr v oblasti pojištění a asistenčních služeb, společnost AXA Assistance, poskytuje klientům nonstop asistenci a díky široké síti poboček je schopna zajistit rychlou pomoc kdekoliv na světě. 

Dle vyhodnocení AXA Assistance jsou v zahraničí nejčastěji řešena ošetření u lékaře z důvodu nachlazení, šlápnutí na mořského ježka, zažívacích obtíží a drobných úrazů. Má-li má vaše pojišťovna kvalitní tým, který umí rychle pomoci, a má prostředky pro zajištění odpovídající péče, může se na první pohled jednat jen o drobnost, která však ve finále může dovolenou zachránit.

„Asistenční služba je naší hlavní prioritou. Jsme připraveni svým klientům podat v případě potřeby pomocnou ruku kdykoliv a kdekoliv. Pomoc ze strany naší asistenční linky je oceňována právě v případech ošetření v zahraničí. Snažíme se kvalitně koordinovat procesy a rychle řešit s nemocnicemi úhradu nákladů. To pro klienty znamená úlevu, protože je pro ně mnohdy komplikované komunikovat v cizím jazyce. Servis ale samozřejmě poskytujeme i u všech dalších typů škod, které jsou zahrnuty v našem cestovním pojištění,“ vysvětluje podstatu asistenční služby AXA Assistance Jaroslav Holý.

Vše zdokumentujte

Jakákoliv vzniklá škoda by měla být správně zadokumentována. U lékařského ošetření si proto vždy vyžádejte (čitelnou) lékařskou dokumentaci (zprávy z ošetření či hospitalizace) a účty za léky. V případě vzniku odpovědnosti za škodu zajistěte svědky, fotografie a vyplňte příslušné formuláře, jež nechte podepsat všechny zúčastněné. Pokud to situace vyžaduje, kontaktujte též patřičné orgány (např. policii) a vyžádejte si kopii policejního protokolu.

Byť se může na první pohled zdát, že se jedná o zbytečnosti, při zpětném nárokování mohou být tyto dokumenty požadovány. Čestné prohlášení s popisem škody mnohdy není pro pojišťovny dostatečné. U poškozených zavazadel mohou být v průběhu likvidace škody vyžádány i doklady o koupi (zde však záleží na ustanovení všeobecných pojistných podmínek, které má každá pojišťovna odlišné).

Vše zdokumentujte

Nárok uplatněte co nejdříve

Současná legislativa umožňuje nahlásit škodu vzniklou v zahraničí pojišťovně zpětně v řádu až několika let. Pokud ale nebudete kontaktovat asistenční službu již v zahraničí, doporučujeme nic neodkládat a svou událost řešit s pojišťovnou zpětně ihned po návratu. Při prodlevě se např. komunikace se zdravotnickým zařízením či poškozenou stranou může zkomplikovat. 

Pozdější podání nároku může též nepříznivě ovlivnit výši pojistného plnění (u některých událostí může být nekontaktování asistenční služby ze zahraničí dokonce i důvodem k odmítnutí výplaty pojistného plnění). Současně čím dříve svůj nárok podáte, tím dříve byste měli obdržet stanovisko pojišťovny ohledně šetření škody.

Informujte se

Adekvátní postup v případě vzniku škody se také odvíjí od znalosti rozsahu pojištění. Budete-li mít přehled, co vše vaše pojištění pokrývá, mnohem lépe se přizpůsobíte vzniklé situaci v zahraničí. 

Zároveň se vyhnete nepříjemnostem a případným sporům. Spolu s tím si před cestou zjistěte patřičné informace (např. aktuální bezpečnostní situaci v cílové destinaci). Užitečné informace naleznete na portálu Ministerstva zahraničních věcí ČR či na stránkách zaměřujících se na cestování. Kdykoliv si s něčím nebudete jisti, obraťte se na asistenční službu. 

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.