Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína se stává nejatraktivnějším marketem světa

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Levné výrobky „made in China“ mohou být v blízké budoucnosti minulostí. I když v některých oblastech čínské ceny zůstanou velmi konkurenční (také proto, že v minulosti byla konkurence v důsledku agresivní čínské cenové politiky „vyhubena“), stále čím dál tím více platí přímá úměra ceny a kvality.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Čína se stává nejatraktivnějším marketem světa | foto: 1. CORY.CZ

Čína v posledních letech prodělala obrovský vývoj a stala se progresivní zemí, jejíž ekonomika jde strmě nahoru. Číňané zažívají ekonomický „boom“. Zvýšila se jejich životní úroveň, která se mj. promítla i do velké chuti nakupovat. Čína se tak proměnila v nejatraktivnější market světa s obrovskou domácí spotřebou.

Číňané zvýšili svou životní úroveň

Číňané neváhají utrácet vydělané peníze za kvalitní zboží a nerozpakují se investovat do svého zdraví. Po skromných letech si hodlají opravdu užívat. Mají chuť a ideální příležitost sklízet ovoce, které svou neskutečnou pracovitostí zaseli, a ochutnat všechny vymoženosti, které současný komerční způsob života přináší. Tuto obrovskou obchodní příležitost si již před časem uvědomili všichni významní globální hráči, a proto jsou všechny významné obchodní společnosti již dávno na čínském trhu etablovány. Expandovat na čínský trh se však v současné době stalo cílem i středních nebo dokonce menších firem, zvláště těch, které mají inovativní produkty nebo potřebují proniknout na nové trhy. Proniknout a být úspěšný na čínském trhu představuje velké lákadlo a zároveň i velkou obchodní výzvu.

Čína se stává nejatraktivnějším marketem světa

Mění se obchodní model, současným trendem je export

Dnes už je třeba detailně analyzovat a selektovat, co se ještě v Číně díky nízkým nákladům vyplatí vyrábět a co už nikoliv. Situace se rapidně mění a otáčí o 180 stupňů – z obecně ustáleného obchodního modelu vyrobit nebo koupit levně a dovést z Číny se stává a bude stávat prioritou snaha exportovat do Číny. Současný stav, kdy do Evropy putují plné kontejnery, a zpět se vracejí prázdné, se může významně změnit.

„Čína již není tak levná. A to platí jak z pohledu výroby zde, tak z pohledu životních nákladů Číňanů. Každoročně se zvedá minimální mzda, výše mezd v továrnách velkých měst na východním pobřeží se už blíží mzdám ve východní Evropě, což se začíná již výrazně promítat do výrobních nákladů a tudíž i cen. Spolu se současným trendem kurzu amerického dolaru jsou to asi dva nejdůležitější faktory, které budou mít za následek, že Čína přestane být postupně dominantní ‚továrnou‛ Evropy. Na druhou stranu životní úroveň jde nahoru –markantní je to zase ve velkých městech, kde se zlepšuje život nejen střední vrstvy, ale i obecně,“ uvádí Ing. Pavel Čtvrtlík, jednatel společnosti 1. CORY CZ, která v Číně začínala před více než deseti lety. Zatímco tehdy evropským klientům nabízela v Číně výhradně zajištění zakázkové výroby, nyní je ochotna také poskytnout své know-how v případě vstupu a obchodování na čínském trhu.

Číňané si po letech usilovné práce chtějí života také užívat, prioritou jsou pro ně děti a zdraví.

Číňané si po letech usilovné práce chtějí života také užívat, prioritou jsou pro ně děti a zdraví.

Po čem Číňané touží

Až 300 milionů Číňanů nově vzniklé střední třídy představuje obrovský nákupní potenciál, další kapitolou jsou opravdu bohatí Číňané. Ti všichni touží po luxusu a specifických produktech. „V první řadě Číňané neváhají investovat do životního komfortu nebo zdraví svého dítěte, jasná je např. preference evropské kojenecké výživy. Obecně se totiž jídlo vyrobené v Číně ne vždy považuje za zcela zdravotně nezávadné,“ uvádí příklady žádaného zboží Ing. Čtvrtlík. Vzhledem k tomu, že čínská populace stárne (důsledek politiky „jednoho dítěte“), je rovněž velký zájem o produkty zaměřené na zdraví a produkty, které obecně zlepšují komfort a kvalitu života.

„Čína je obecně zemí obrovských extrémů. Rozdíl mezi zemědělským venkovem a městy, zejména na východním pobřeží, je opravdu markantní. Proto se velmi těžce ‚v průměru‛ srovnává tamní životní úroveň s Českou republikou. Vzhledem k tolika odlišnostem a sociálním rozdílům to ani nelze. Co však můžeme zmínit jako charakteristický rys, je zájem Číňanů o elektroniku a obzvláště o mobilní telefony. Každý Číňan – snad i na venkově, má mobil. Používají je všude, stále a ke všemu. Pro dokreslení příklad: zejména pro mladou generaci Číňanů je daleko větší prioritou koupit si poslední typ iphonu, než aby investovali například do bydlení,“ popisuje současný trend Čtvrtlík. Známkou dobré životní úrovně Číňanů se staly také automobily, čím lepší, tím větší prestiž. Obecně mají v Číně úspěch evropské produkty, považované za kvalitní, avšak v žádném případě neplatí, že cokoliv z Evropské unie má zákonitě úspěch.

Značka automobilu je pro Číňany ve městech věcí prestiže.

Značka automobilu je pro Číňany ve městech věcí prestiže.

Láska k nakupování a specifika čínského trhu

Číňané doslova milují nakupování. Lákají je také online nákupy a slevové akce. Nákupy zcela běžně provádějí prostřednictvím mobilních telefonů, a to v daleko větším měřítku než např. v Evropě. Každoročně se v listopadu koná nákupní festival Double 11, kde nabízejí tisíce obchodů přes internetový portál Alibaba až padesátiprocentní slevy. Před dvěma lety při této akci pořádající e-shop vydělal neuvěřitelných 19,1 miliardy jüanů.

Přestože se na první pohled zdá, že díky velké kupní síle v Číně snadno a rychle zbohatnete, stačí mít jen dobrý produkt, opak je pravdou. Čínský trh totiž funguje na poněkud jiných mechanismech než evropský a není zrovna snadné do něj proniknout. Různě se liší i postupy v jednotlivých provinciích, kde každá může mít svá specifika. Bez potřebných kontaktů a znalosti administrativy nemáte šanci.

„Dělí nás nejen jazyková bariéra, ale také odlišné kulturní zvyky, jiná mentalita, jiné obchodní zvyklosti a pravidla, samostatnou kapitolou je byrokracie místních úřadů,“ zmiňuje namátkou Ing. Čtvrtlík ze společnosti 1. CORY.CZ rozdíly, na které nepochybně narazíte.

Využijte služeb zkušenějšího partnera

Chcete-li uspět na čínském trhu, určitě se neobejdete bez partnera, který zákonitosti čínského trhu dobře zná. Může vám zároveň nabídnout odborné poradenství založené na vlastních zkušenostech.

V tomto směru se jako ideální poradce nabízí právě firma 1. CORY.CZ, která tvoří součást skupiny NEW FUTURE GROUP s hlavním působištěm v Číně. Dokáže odhadnout, jestli má váš produkt vůbec šanci na čínském trhu uspět, zhodnotí jeho výhody i nevýhody oproti konkurenci, poskytne srovnání cen i analyzuje exportní náklady. Součást služeb společnosti tvoří nabídka čínských překladů, návrh a tisk balení, manuálů, ošetření certifikace a legislativy na čínském trhu. Přímo na místě se také může postarat o propagaci vašeho výrobku, reklamní kampaň či webovou prezentaci.

Čína se stává nejatraktivnějším marketem světa

V případě potřeby je 1. CORY.CZ schopna přímo v Číně poskytnout kancelářské a skladovací prostory. Pomocnou ruku vám podá i při zakládání vlastní pobočky v Číně včetně získávání zaměstnanců. K dalším službám patří ekonomické, účetní a právní poradenství.

Společnost 1. CORY.CZ zahájila svou činnost v roce 2003, kdy se začala zabývat zahraničním obchodem převážně s vazbou na území Asie a střední (východní) Evropy. Od roku 2005 pracuje jako B2B obchodní společnost se zaměřením na zakázkovou výrobu v Číně a Jižní Koreji. V roce 2006 otevřela vlastní obchodní kancelář ve městě Xiamen na jihovýchodě Číny, nyní rozšířila nabídku služeb o zakázkový prodej v Číně. Více informací naleznete na www.1cory.cz

 

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.