Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chytrý informační systém pro malé i větší

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Doba, kdy podnikateli stačily k vedení agendy tužka a papír, je pryč. Dnes je společnost zvyklá na určitou úroveň práce s informacemi a tu musí respektovat každý, kdo chce obhájit své místo na trhu. Podívejme se, co musí řešit kterýkoli ekonomický subjekt a zda by si měl pořídit informační systém.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Chytrý informační systém pro malé i větší | foto: Asseco Solutions, a.s.

Určitě musí provádět bankovní operace, a to i tehdy, jestliže běžně manipuluje s hotovými penězi. Pokud cokoli nakupuje, musí zpravidla evidovat došlé faktury a jestliže prodává, pak také faktury vydané. Jde-li o subjekt, který má sklad se zbožím (i úplně maličký), musí vést skladovou evidenci.

Truhláře či instalatéra se nemusí týkat evidence majetku, která je naopak důležitá pro neziskové subjekty. Malé výdělečně činné subjekty také obvykle neřeší personalistiku, opět na rozdíl od větších, byť neziskových. Co však mají všichni v dnešní době společného, je nutnost vedení knihy jízd a pokladny a udržování kontaktů s obchodními partnery.

Nekupovat zajíce v pytli. Informační systém si ověřte

Pro malé subjekty je však typické, že nedisponují příliš velkými finančními prostředky na vstupní investici a proto si chtějí informační systém před koupí osobně vyzkoušet, aby "nekupovali zajíce v pytli".  Proto výrobci často nabízejí možnost stáhnout si tzv. "trial verzi" (časově omezenou), která umožňuje uživateli vyzkoušet si v praxi vše, co systém nabízí.

Koupit si informační systém, nebo ne? To je věc, o níž zákazník dnes uvažuje čím dál více. Zejména o tom, jak velké budou související výdaje, například do hardwaru, serverů a doplňujících zařízení. Proto jsou dnes tak populární menší balíčky, třeba jen pro tři nebo pět uživatelů, které však nabízí možnost snadného rozšíření ve chvíli, kdy se firma rozroste.

Zajímavou možností jsou poslední dobou i tzv. "cloudová řešení". Spočívají v tom, že nic "neběží" přímo ve firmě zákazníka, ale na vzdáleném serveru, kam se uživatel v případě, že chce se systémem pracovat, připojí přes internet. Tento informační systém se již začal objevovat i ve verzi pro velmi malé subjekty.

Matrix a jeho informační systém

Podívejme se na příklad jedné firmy. Východočeská společnost Matrix se dnes skládá se ze čtyř základních divizí: Automotive, Autocentrum, Wood a Windows. Kromě toho provozuje romantický hotel Studánka u Rychnova nad Kněžnou. Matrix začínal v roce 1991 jako pila.

Postupem času se dařilo, firma rostla, přibírala zakázky a zaměstnance a proto si také pořídila první informační systém - HELIOS Orange. Ten jí pomáhal řešit ekonomiku, personalistiku a mzdy. Jak společnost a její aktivity rostly, rozšířila systém také o CRM a později o evidenci toku zboží a skladových zásob.

S koupením a zahájením provozu hotelu se pak objevila potřeba specializovaného softwaru pro ubytovací a stravovací zařízení. Nebyl však žádný problém instalovat systémy HELIOS Horec a HELIOS BlueGastro a propojit je s informačním systémem, který se už léta ve firmě používal.

logo

      Daniel Hanuš
      Manažer obchodního týmu systémů HELIOS

Autor:


Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.