Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stačí jedna fotka a vykouzlí úsměv u vašich blízkých, darujte radost

Komerční sdělení   0:02aktualizováno  0:02
Díky moderním technologiím dělají produkty firmy FOTOLAB.cz radost statisícům lidí u nás, milionům v Evropě i za oceánem. Cestovatelé, maminky s dětmi i senioři díky svým fotkám mohou své nejbližší obdarovat osobním dárkem, který nezklame. Někdy na to stačí jen pár minut, a to i teď, před Vánocemi.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nevíte co babičce pod stromeček? Pavel Schreiber doporučuje CEWE FOTOKNIHU. | foto: CEWE

Ve výrobní hale Fotolabu na pražském Chodově je v posledních dnech živo 24 hodin denně. Provoz jede v nejmodernější fotolaboratoři ve střední a východní Evropě na tři směny. Na paletách rostou štosy kalendářů, stránky fotoknih, fotek převedených na plátna. Začalo nejnáročnější období v roce, lidé zakázky na dárky pro své blízké zadávají jako každý rok na poslední chvíli.

Na lidech v hale ale stres vidět není, pečlivě rámují obrazy, připravují desky knih, výrazně jim pomáhá moderní technika. „Rozšířili jsme výrobní kapacitu, zřídili jsme druhou výrobní halu, kde děláme obrazy. Lidé si je oblíbili, už nekupují obrázek Eiffelovky v řetězcích, ale udělají si krásnou fotku na zeď ze svých vzpomínek a cest,“ říká ředitel společnosti FOTOLAB.cz Ing. Pavel Schreiber.

Jaké trendy se poslední dobou prosazují?
Nejdůležitější byl přechod z klasických fotoaparátů přes kompakty k mobilům. I my se musíme přizpůsobit tomu, že naši zákazníci fotí hodně a stále více na mobil. Musíme nabízet aplikace, které jsou schopné zpracovávat fotografie z chytrých telefonů. To je asi největší trend a počítáme, že i do budoucna to takhle bude fungovat. Pro fajnšmekry zůstanou zrcadlovky, protože když si chcete pořídit velkou dobrou fotku, vezmete si kvalitní fotoaparát.

Produkty FOTOLAB.cz:

  • CEWE FOTOKNIHA (kompaktní panorama, čtvercová, A4, XL, XXL)
  • CEWE kalendář (nástěnné, plánovací, stolní)
  • CEWE fotoobraz (plakáty, plátna, plastová i hliníková deska, samolepicí plakát, vícedílný obraz)
  • fotografie (přepis na DVD, magnetické foto, foto za akrylovým sklem, analogové fotky)
  • fotodárky (smartphone, talbet, nádoby na pití, textil, dekorace, hry, psací potřeby)
Fotodárky z vašich fotografií udělají pod stromečkem radost úplně všem.

Jaký je v současnosti poměr analogu a digitálu ve fotografii?
Pokles už se zastavil, protože určití lidé stále fotí na analog. Přibližně 4 procenta jsou analog a zbytek je v digitálu. Tím, že jsme, tuším, jediní, kteří analog u nás zpracovávají, tak nám to neklesá. Jsme asi i jediní, kteří stále prodávají filmy pro klasické fotoaparáty. Ta klientela zůstala, je to stejné jako u vinylových desek. Loděnice u Berouna stále vyrábějí, protože jsou lidé, kteří to chtějí. Stejně tak u nás a my tomu trendu vyhovujeme.

Z jakých médií si nejčastěji zákazníci objednávají, jsou to mobily?
Nejčastěji přes počítač, přes zdarma stažený program, kde si zákazník všechno připraví. Kalendář má hotový za 10 minut, CEWE FOTOKNIHU přibližně za tři hodiny, pomocí funkce Asistent za hodinu a jednoduchý dárek zabere také kolem 10 minut. Přibývají tam různé vychytávky typu šablony, filtry, díky kterým si mohou hrát s fotkou. Lidé si rádi hrají. Kdo si nechce do počítače instalovat program, objednává přes on-line editor, přímo z webu. Pak ještě jde použít zdarma aplikaci do mobilního telefonu nebo tabletu CEWE Fotosvět. Potom už si hotovou zakázku může vyzvednout v síti 52 vlastních prodejen nebo na jednom ze 700 sběrných míst po celé republice.

Jak se vaši zákazníci za poslední roky změnili?
Omládl nám, mladí lidé zjistili, že se z mobilu dají dělat fotografie, což dříve nevyužívali. Telefony mají stále při sobě, stáhnou si do něj zdarma aplikaci a vyrobí si třeba fotodárek. Máme velký meziroční nárůst impulzivních nákupů, sněžnou kouli nebo kalendář máte hned. Je to stále progresivnější trend.

Lidé v aplikaci i kioscích také začínají být více kreativní. Na vánoční ozdobu mohou dát fotografii, v kiosku mají šablonu, vystřihnou si ji, vyrobí si vánoční přání, maminka ví, že dítě neumí číst, tak mu udělá na balíček jmenovku s jeho fotkou a dítě svůj dárek najde. Je spousta věcí, kde fotografie funguje a to je prostor, kde se zákazníci omlazují.

Jak vypadají vaše typické cílové skupiny zákazníků?
Nejpočetnější cílová skupina jsou maminky s dětmi, které nejsou starší 12 let. Tam je největší potřeba fotit a s fotkami dál pracovat. Pak je mladší generace, která si se snímky ráda hraje a pak je generace, které říkáme senioři a které si moc vážíme. Jsou to lidé, kteří mají spoustu fotografií, zkušeností a zážitků a teď je archivují. Jsou to jedni z nejvděčnějších zákazníků, které máme. Pořádáme pro ně kurzy, vzděláváme si je, aby měli pocit, že se stále vezou s dobou.

Mění se chování zákazníků v průběhu roku?
Dřív byla sezona jinak postavená, když byla jen klasická fotografie, to byl jeden vrchol po Vánocích, Velikonocích, samozřejmě po letních prázdninách v září. Nyní je to tak, že je to rozprostřeno po celý rok a extrémní nárůst je před Vánocemi. Právě proto, že se dá dělat spousta dárků z vlastních fotek zákazníků, což je ideální dárek pod stromek. Naší národní tradicí je dělat vše na poslední chvíli, takže kolem 15. prosince bývá nejsilnější týden na objednávky. Je fajn, že si lidé našli cestu k fotoproduktům. Museli si najít čas na to, dát dárek dohromady a je to něco, co je obdarovanému i darujícímu blízké.

Jak to vypadá s předvánočními zakázkami, je jejich počet stejný jako loni, nebo vzrostl?
Říkáme si, že už další růst oproti minulému roku není možný, ale letos už opět máme oproti loňsku nárůst. Je jen důležité být na to připraveni, jedeme nonstop, máme spoustu brigádníků, kteří musí být již měsíc předem zaučeni. Vychází to pak tak, že na jednoho kmenového zaměstnance jsou dva brigádníci. Když je potřeba, nastoupí i lidé ze správy, účtárny a dalších oddělení a pomáhají při expedici.

CEWE A FOTOLAB.cz

CEWE je zkratka jména Carl Wöltje, což byl tchán zakladatele firmy Heinze Neumüllera. Ten ji v severním Německu v roce 1957 založil. Byla to místní firma v Oldenburgu, postupně společnost rostla, nabírala nové zaměstnance, expandovala do dalších měst Německa, rozrůstala se do dalších okolních států. Po revoluci se rozhodli, že půjdou i do bývalého východního bloku, začali dělat východní Německo, Polsko, Českou republiku. Patřili jsme jako průkopnická laboratoř pod Drážďany, v roce 1995 vstoupili do firmy dvou mladých podnikatelů, kteří měli s.r.o. Fotolab. Stali se akciovkou, ale potřebovali strategického partnera a našli ho v CEWE. CEWE koupilo dvě třetiny akcií Fotolabu. Pak jsme se sloučili s teplickým Fotostarem. Pak vedení v roce 2005 rozhodlo, že se přejmenujeme na CEWE a. s. Praha. U nás ale byla zavedená značka Fotolab, a tak nám jméno zůstalo, je to silný brand. Máme tedy jméno Fotolab a prodáváme produkty CEWE.

Posíláte některé zakázky do Německa, nebo vše zvládnete ve své fotolaboratoři?
Produkty, které nejsou tak četné, se dělají na jednom místě, třeba v Německu nebo i jiných státech, ale 95 procent děláme tady u nás. Jsme jedna z mála CEWE laboratoří, která má plný sortiment. Tím, jak jsme rozšířili výrobu, děláme pro zahraničí také obrazy. Pokud to vyjde, chystáme se i na textil, že bychom dělali pro celou Evropu novou technologií potisky. To je takové překvapení na příští rok.

Co je mezi vašimi klienty nejoblíbenějším produktem?
Je to CEWE FOTOKNIHA. Lidé ji využívají pro sebe jako archiv celého roku, dělají si roční kroniky, které mají v knihovně. Vyrábějí i knihy z cest, svateb, fotek dětí. To jsou i kategorie v soutěži o CEWE FOTOKNIHU roku, kde výherce dostává k vlastnímu použití automobil Peugeot. Na soutěži vidíme, jak rok od roku stoupá úroveň, lidé se inspirují, je to úžasné. Počet vyrobených knih nám také rok od roku stoupá, letos jich bude kolem sto tisíc, v celém koncernu přes šest milionů. Je to náš nejúspěšnější produkt. Ale na Vánoce s ní soupeří kalendář. Je to takový fenomén, když zákazník jednou udělá kalendář z fotky, dělá si ho opakovaně. Rozšiřujeme nabídku, letos jsme udělali tištěný adventní kalendář, dali jsme ho zkušebně, měli jsme verzi s čokoládami, ale ta není tak úspěšná jako ta obrázková. Pod každým dnem je jiná fotka, lidé nám píší, že to je absolutní „pecka“ a že se sami těší, jaká fotka tam bude další den.

Vraťme se k CEWE FOTOKNIZE. Čím to je, že si získala takovou oblibu?
V Německu máme obrovský vývojářský tým, každý půlrok se dělá velký upgrade, aby aplikace byla pro zákazníka intuitivnější, jednodušší. I škála, kterou nabízíme, je pro zákazníky zajímavá. Máme devět různých rozměrů, i do kabelky kompaktní panorama, pro cestovatele máme obrovské knihy, stránky umíme i nalakovat, mohou jich mít až 158, takže pak mají nádherný cestopis. Při sestavování je k dispozici i tzv. Asistent, který vám pomůže CEWE FOTOKNIHU dát dohromady. Generátor zákazníkovi dokáže na základě zadaných parametrů vybrat třeba z tisícovky fotek potřebný počet a ušetří mu čas.

Máme nejnovější stroje, které jsou k dispozici, takže kvalita tisku i trvanlivost knihy je vysoká. Navíc nabízíme garanci vrácení peněz. Pokud není zákazník spokojený s knihou, může ji vrátit a dostane peníze zpátky. Děláme zhruba 100 tisíc knih ročně, vrátili nám ji asi tři. Prodavač ji před ním zničí, většinou si to zákazník rozmyslí, když vidí, že jeho čas, jeho dílo bude zničené.

Fotogalerie

Jaký produkt u vás zákazník ještě stihne zadat, aby udělal radost někomu blízkému pod stromečkem?
Objednávky na kalendáře bereme ještě do nedělního večera. Nabízíme službu, kterou loni využilo hodně zákazníků - pokud si může zajet pro produkt přímo k nám do laboratoře na pražský Chodov, může objednávat hlavní produkty až do úterý. Kromě CEWE FOTOKNIHY, která má lepenou vazbu a musí déle schnout. Zákazníci ale mohou také navštívit naše prodejny a v kiosku si udělat dárky sami. Buď si kupují rámečky, kam snímek zasunou, nebo udělají kalendář, krásnou fotku a to je na počkání ještě o Štědrém dnu.

Čím fotíte vy sám? Také vás ovládlo focení mobilem?
Jsem Nikoňák. Mobil mám stále u sebe, když je člověk trochu obětí Facebooku, tak je fajn, že to tam rovnou odpálíte. Co využívám v naší aplikaci, jsou pohledy. Fotku, kterou si nafotíte v mobilu, můžete poslat jako klasický pohled. Napíšete si text, místo známky můžete dát také svou fotku a za dva dny z jakéhokoli koutu světa váš blízký dostane pozdrav. Byl jsem teď v Jižní Americe a pohledy šly klasicky tři týdny, po internetu dva dny. Pohledy se vyrábí v Německu, je na nich malé razítko Deutsche Post, pak už se to posílá klasickou cestou.

Najdou i vaši blízcí na Štědrý večer u stromku nějaký fotoprodukt?
Jsem na sebe pyšný, stihl jsem udělat kalendáře. Z té velké cesty mám hotovou i CEWE FOTOKNIHU, je to lepší. můžete ji nosit s sebou, nemusíte brát s sebou počítač, hledat složky.

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Dýňové rizoto
Dýňové rizoto

Zdravé a rychlé jídlo pro celou rodinu.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.