Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český cestovní ruch zatěžuje nedostatek pracovních sil i byrokracie

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Aby mohli zlepšit kvalitu svých služeb, potřebovali by čeští podnikatelé v cestovním ruchu ulevit od přemíry administrativy a naopak mít větší výběr vhodných pracovníků. Zároveň si dvě třetiny z nich myslí, že úroveň českých služeb se vyrovná zahraniční konkurenci.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Gastro - Kavárny, restaurace | foto: David Marvan

Vyplývá to z výzkumu realizovaného agenturou CzechTourism a společností STEM/MARK v rámci právě probíhající kampaně Česko – země příběhů na podporu domácího cestovního ruchu.

V rámci průzkumu byli čeští podnikatelé v cestovním ruchu dotazováni na vnímání kvality služeb, výběr nových zaměstnanců, porovnání se zahraničím i hlavní potíže, které podle nich odvětví trápí.

Leckdy podceňované příjemné vystupování je podle více než dvou třetin dotázaných rozhodujícím faktorem při výběru zaměstnance. Jako další významný faktor udávají zaměstnavatelé odbornou praxi a předchozí pracovní zkušenosti. Jazykovou vybavenost uchazečů zařadili až na čtvrté místo.

Zmíněné příjemné vystupování nejvíce ocení při pohovoru ve wellness centrech. Odborná praxe je zase důležitá především u stravovacích zařízení, jazyková vybavenost pak přirozeně u cestovních kanceláří. Průzkum také ukázal, že diplomy a výuční listy hrají u pohovoru pouze malou roli.

Nedostatek dobrých kandidátů

S výběrem zaměstnanců přirozeně souvisí počet vhodných kandidátů. Nový průzkum odhalil, že podnikatele v cestovním ruchu zatěžuje mimo jiné právě nedostatek dobrých kandidátů. Nejhůře jsou na tom Zlínský, Liberecký a Královéhradecký kraj. Naopak nejlépe Praha. Celkem 52 % podnikatelů se navíc shodlo, že jednou z překážek bránících zlepšení kvality služeb v sektoru cestovního ruchu je byrokracie.

Praha

Oporou by podle průzkumu mohl být jednotný hodnotící systém kvality služeb, který by mohly využívat všechny subjekty v oblasti cestovního ruchu. Nejvíce (74 %) o takový systému stojí podnikatelé z cestovních agentur.

Podle projektového manažera Jakuba Martináka se právě Ministerstvo pro místní rozvoj ČR snaží prostřednictvím Českého systému kvality služeb pomoci subjektům v oblasti cestovního ruchu a zvýšit jejich konkurenceschopnost: „Systém vychází z jednoduchých zásad řízení kvality, přičemž jeho filozofií je poznání potřeb zákazníka a neustálé zlepšování kvality poskytovaných služeb v organizacích. Úspěšné organizace získají prestižní, mezinárodně srovnatelnou značku, která pro zákazníka představuje příslib ověřené kvality služeb a zároveň je oceněním práce všech zaměstnanců organizace.“

Nejsme na tom špatně

Zahraniční podniky jsou pro české podnikatele častým zdrojem inspirace. Zvláště to platí pro oblast gastronomie. Nabídkou zahraničních kolegů se inspiruje přes 63 % podnikatelů. Tento trend je patrný hlavně v Praze a Plzeňském kraji, v obou případech vychází ze zahraničních nápadů zhruba 80 % podnikatelů.

Více než dvě třetiny podnikatelů si myslí, že služby v českém cestovním ruchu jsou na srovnatelné úrovni se zahraničím. Opačný názor má 30 % dotazovaných. O tom, že jsou služby domácího cestovního ruchu lepší než v zahraničí, je přesvědčených 8 % podnikatelů. K této názorové menšině se nejvíce hlásí turistická informační centra.

Turisté to vidí jinak

Lázně a wellnes - Karlovy Vary

Optimismus některých českých podnikatelů však zcela nesdílejí samotní zákazníci. Výsledky průzkumu zaměřeného na názor samotných Čechů, který agentura CzechTourism realizovala letos v září, totiž ukázal, že právě v oblasti kvality služeb vidí čeští zákazníci ve srovnání se zahraničním velké rezervy. Až 64 % Čechů hodnotí svoji vlast ve srovnání se zahraničními konkurenty jako průměrnou.

Jedním ze základních nástrojů propagace jsou pro české podnikatele webové stránky – v rámci cestovního ruchu je má téměř 95 % z nich. Facebookovou stránku spravuje 70 % subjektů v cestovním ruchu a online reklamu využívá 46 % z nich. Twitter, Instragram či Pinterest využívá minimum českých podnikatelů v cestovním ruchu.

Průzkumu realizovaného na počátku listopadu 2015 se zúčastnilo přes 300 subjektů z ubytovacích, wellness a restauračních zařízení, cestovních kanceláří, turistických informačních center a dopravců v ČR.

Czech Tourism


Témata: Twitter

Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.