Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

České banky nemají produkty vhodné pro seniory. Ani o to příliš neusilují

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Finanční sektor v roce 2015 celkově vydělal 66,9 miliardy korun. O rok předtím to bylo „pouze“ 63,4 miliardy korun. Banky sice čelí nebankovní konkurenci, ale i tak se mají pořád dobře, jsou ziskové a nechtějí riskovat s novými produkty.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

České banky nemají produkty vhodné pro seniory. Ani o to příliš neusilují | foto: FINEMO.CZ s.r.o.

A to je hlavním důvodem, proč se jejich přístup ke klientům nemění. Banky z hlediska věkové struktury cílí na studenty a mladé rodiny. Přitom pomíjejí segment seniorů.

Banky pro mladé potenciální klienty nabízejí studentské účty, hypotéky, inovují elektronické bankovnictví a upravují svoji marketingovou strategii směrem k internetu a sociálním sítím. V mladých a hlavně nových klientech vidí banky svoji budoucnost. Doufají, že tyto klienty „přetáhnou“ od konkurence a potom si je svými službami udrží. To je ale čím dál těžší. Mladých klientů je čím dál měně a jsou ochotni banku měnit. Bankovní produkty vnímají jako komoditu.

V zahraničí už se banky poučily a vědí, že se musí soustředit také na jiné věkové skupiny. Obzvláště zajímavý je segment seniorů. V České republice jde téměř o 2,4 milionu klientů pobírajících starobní důchod. Tito klienti mají své specifické potřeby a banky je neumí uspokojit. Přitom právě tito starší klienti jsou šest krát více loajálnější než mladší zákazníci.

Senioři mají jiné potřeby než mladší klienti. Potřebují osobní schůzku, dostatek času, popovídat si o produktu, diskutovat jeho výhody a nevýhody a v neposlední řadě i citlivě naslouchat při vyprávění jejich životních příběhů.

Část seniorů naspořila výrazné bohatství a potřebují jej udržovat. Část úspor spotřebují v pozdním věku sami a část zanechají dětem a vnoučatům. V oblasti investic požadují konzervativní, méně rizikové investice.

Významná část seniorů však nepotřebuje peníze investovat, ale naopak své investice postupně spotřebovávat. Výše průměrného důchodu v České republice je cca 11 000 Kč. Pokud od takovéto částky odečtete výdaje na bydlení, tak Vám zůstane polovina. To není rozhodně částka, za kterou lze důstojně žít. Navíc senioři s přibývajícím věkem vydávají více za léky a lékařskou péči.

Banky ani pojišťovny seniorům s takovouto situací v České republice příliš nepomohou. V zahraničí ano. Pro seniora, který je zároveň vlastníkem nemovitosti, existuje unikátní finanční produkt - reverzní hypotéka, někdy nazývána i jako zpětná či obrácená hypotéka. Senioři totiž mají v nemovitosti zpravidla kumulovány celoživotní úspory. Reverzní hypotéka je jedna z možností, jak tyto úspory uvolnit a tím prožít stáří důstojněji. Tento produkt má své výhody a nevýhody. Seniorovi zpravidla dokáže zdvojnásobit důchod, umožní mu zůstat bydlet ve své nemovitosti a poskytnutý úvěr během svého života nesplácet. Nevýhodou je, že na případné dědice zbude menší majetek. Tento produkt s sebou nese také svá rizika, a proto je v zahraničí regulovaný. Samozřejmostí musí být etika a transparentnost instituce, která takovýto produkt poskytuje.

České banky nemají produkty vhodné pro seniory. Ani o to příliš neusilují

Více informací o Rentě z nemovitosti a orientační kalkulaci získáte na www.rentaznemovitosti.cz

Autor:


Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.