Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Stále více zákazníků při svých nákupech přihlíží k informaci, v jaké zemi a kým bylo zboží vyrobeno. My Češi jsme konzervativní. A po vlně nadšení pro zahraniční výrobky, která přirozeně přišla po pádu železné opony, se začínáme s nostalgií vracet k ověřeným českým firmám a preferují domácí značky.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí | foto: Centropen

Domácí značky s tradicí

Stále častěji dáváme přednost výrobkům či službám vycházejícím z našeho lokálního prostředí, kupujeme české potraviny a chodíme na české filmy. A to je dobře. Podporujeme tak sami sebe, českou ekonomiku i zaměstnanost, peníze, které zaplatíme českým firmám, budou u nás také zdaněny a posílí náš státní rozpočet. 

Kromě toho má mnoho českých firem za sebou dlouhou tradici, která je zárukou kvality okořeněné špetkou nostalgie. A možná časem budeme na kvalitní domácí značky alespoň stejně tak pyšní, jako na naše hokejisty. Stejně jako Britové či Francouzi, kteří nedají dopustit na svá vína, sýry, látky či parfémy. Chcete pár příkladů?

Důvěra trvající téměř 150 let

Víte, že historie Slavia pojišťovny sahá až do roku 1868 a že při jejím zrodu stály velké osobnosti české historie - Palacký, kníže Lobkovic, továrník Daněk nebo velkostatkář a kupec Rot? Plakáty svého času pro pojišťovnu maloval Alfons Mucha. 

Za první republiky se Slavia stala přirozenou součástí života. Pronikla do filmu i literatury, pokud zde padla zmínka o pojišťovně, zaznělo hned poté - Slavia. Svědčí o tom i povídky Karla Čapka nebo film Pytlákova schovanka, kde herečka Hana Vítová o Slavii dokonce zpívá. Málokdo také ví, že jedním ze zaměstnanců tohoto pojišťovacího ústavu byl i Jaroslav Hašek.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

Slavia pojišťovně se podařilo překonat mnohá úskalí spojená se společenskými i ekonomickými změnami a zůstat ryze českou firmou bez zahraničního kapitálu, která dodnes úspěšně pojišťuje české domácnosti i podnikatele. A nikoho nepřekvapí, že jim opravdu dobře rozumí. 

„Slavia pojišťovna zůstala jednou z mála ryze českých firem na našem pojišťovacím trhu. Zakládáme si na naší tradici, díky které dobře známe české potřeby a dokážeme jim vyjít vstříc. Stali jsme se silnou a stabilní společností, která je současně schopna flexibilně reagovat na nové trendy a přicházet s unikátními produkty šitými na míru lokálnímu prostředí,“ uvádí Jan Vlček, obchodní ředitel Slavia pojišťovny.

Od plnicích per k zásadám správného psaní

Pokud bychom hledali novodobější příklad, můžeme zmínit tradiční českou společnost Centropen, vyrábějící psací potřeby, která letos slaví už 75. výročí své nepřetržité existence. Její historie sahá do roku 1940, kdy byla v Dačicích zřízena dílna na výrobu plnicích per a od té doby se píše příběh jménem Centropen. 

Společnost nikdy nepřerušila svou činnost, přežila válečné období, dobu komunismu i nástup novodobé historie. Nikdy se navíc nedostala do rukou cizích zahraničních vlastníků a ani svou výrobu z jihočeských Dačic nepřesunula do Asie. Jak roky prokázaly, zákazníci umí tradici, kvalitu a českou značku ocenit, proto se dodnes Centropen drží na špičce mezi výrobci psacích a kreslicích potřeb.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

Pro Centropen je pak klíčovou otázkou rozvoj a inovace, v posledních letech spolupracuje například s pediatry a na trh tak uvádí produkty, které usnadňují psaní dětí ve školách a soustředí se i na předškoláky a nácvik správného úchopu psacích potřeb. 

„Při vývoji a výrobě našich produktů se snažíme dbát na kvalitu a inovace. Právě inovace, které usnadňují psaní, jsou nedílnou součástí našich výrobků,“ říká Pavel Kaupa ml., ředitel tuzemského prodeje Centropenu, a dodává: „Na začátek školního roku jsme pro všechny prvňáky přichystali malé překvapení v podobě speciální žákovské knížky. Ta bude obsahovat i tipy pro správné držení pera.“ 

 Společnost Centropen také dlouhodobě podporuje web Jak-spravne-psat.cz.

Nejoblíbenější žvýkačka socialismu

Nejmladším, ale v srdcích českých obyvatel neméně oblíbeným příkladem je Pedro. Kdo by z dnešních pětatřicátníků neznal chlapce v širokém sombréru, který zdobil ovocnou růžovou žvýkačku. První Pedro sjelo z výrobního pásu československé firmy Velim v roce 1968 a okamžitě se stalo jednou z nejvyhledávanějších pochutin socialismu. 

„Největší oblibu pak žvýkačka zažila v 70. a 80. letech, kdy se jí vyrobilo na 900 tun ročně a s přehledem tak válcovala ostatní dostupné druhy,“ uvádí Barbora Krátká, marketingová manažerka společnosti Candy Plus.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

Po revoluci a s tím spojeným přívalem zahraničních výrobků do českých obchodů začala výroba Pedra klesat, až byla nakonec v roce 1994 zastavena úplně. Nesmutněte ale, kluk v sombréru se na české pulty vrátil v roce 2011 i se svou klasickou jahodovou příchutí s nádechem nostalgie. I české děti tak mohou zažít kousek mládí svých rodičů. A rodiče zase zavzpomínat na své vlastní dětství. 

„Kromě toho se značka Pedro rozrostla nově i o řadu Pedro želé, veselé bonbony, které potěší každého mlsala,“ uzavírá marketingová manažerka společnosti, která vrátila Pedro do českých regálů s tím, že všechny dobroty, retro žvýkačky i nové želé bonbony mohou nostalgičtí zákazníci koupit v nově otevřené první republikové prodejně Pedro v Obchodním centru Letňany.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

A tak bychom mohli pokračovat dál. Proto až příště budete v obchodě držet dva podobné výrobky a rozhodovat se, který skončí ve vašem košíku, vzpomeňte si na zlaté české ručičky a velké věci, které dokázaly. Určitě nebudete litovat.

 

Autor:

Dýňové rizoto
Dýňové rizoto

Zdravé a rychlé jídlo pro celou rodinu.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.