Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Stále více zákazníků při svých nákupech přihlíží k informaci, v jaké zemi a kým bylo zboží vyrobeno. My Češi jsme konzervativní. A po vlně nadšení pro zahraniční výrobky, která přirozeně přišla po pádu železné opony, se začínáme s nostalgií vracet k ověřeným českým firmám a preferují domácí značky.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí | foto: Centropen

Domácí značky s tradicí

Stále častěji dáváme přednost výrobkům či službám vycházejícím z našeho lokálního prostředí, kupujeme české potraviny a chodíme na české filmy. A to je dobře. Podporujeme tak sami sebe, českou ekonomiku i zaměstnanost, peníze, které zaplatíme českým firmám, budou u nás také zdaněny a posílí náš státní rozpočet. 

Kromě toho má mnoho českých firem za sebou dlouhou tradici, která je zárukou kvality okořeněné špetkou nostalgie. A možná časem budeme na kvalitní domácí značky alespoň stejně tak pyšní, jako na naše hokejisty. Stejně jako Britové či Francouzi, kteří nedají dopustit na svá vína, sýry, látky či parfémy. Chcete pár příkladů?

Důvěra trvající téměř 150 let

Víte, že historie Slavia pojišťovny sahá až do roku 1868 a že při jejím zrodu stály velké osobnosti české historie - Palacký, kníže Lobkovic, továrník Daněk nebo velkostatkář a kupec Rot? Plakáty svého času pro pojišťovnu maloval Alfons Mucha. 

Za první republiky se Slavia stala přirozenou součástí života. Pronikla do filmu i literatury, pokud zde padla zmínka o pojišťovně, zaznělo hned poté - Slavia. Svědčí o tom i povídky Karla Čapka nebo film Pytlákova schovanka, kde herečka Hana Vítová o Slavii dokonce zpívá. Málokdo také ví, že jedním ze zaměstnanců tohoto pojišťovacího ústavu byl i Jaroslav Hašek.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

Slavia pojišťovně se podařilo překonat mnohá úskalí spojená se společenskými i ekonomickými změnami a zůstat ryze českou firmou bez zahraničního kapitálu, která dodnes úspěšně pojišťuje české domácnosti i podnikatele. A nikoho nepřekvapí, že jim opravdu dobře rozumí. 

„Slavia pojišťovna zůstala jednou z mála ryze českých firem na našem pojišťovacím trhu. Zakládáme si na naší tradici, díky které dobře známe české potřeby a dokážeme jim vyjít vstříc. Stali jsme se silnou a stabilní společností, která je současně schopna flexibilně reagovat na nové trendy a přicházet s unikátními produkty šitými na míru lokálnímu prostředí,“ uvádí Jan Vlček, obchodní ředitel Slavia pojišťovny.

Od plnicích per k zásadám správného psaní

Pokud bychom hledali novodobější příklad, můžeme zmínit tradiční českou společnost Centropen, vyrábějící psací potřeby, která letos slaví už 75. výročí své nepřetržité existence. Její historie sahá do roku 1940, kdy byla v Dačicích zřízena dílna na výrobu plnicích per a od té doby se píše příběh jménem Centropen. 

Společnost nikdy nepřerušila svou činnost, přežila válečné období, dobu komunismu i nástup novodobé historie. Nikdy se navíc nedostala do rukou cizích zahraničních vlastníků a ani svou výrobu z jihočeských Dačic nepřesunula do Asie. Jak roky prokázaly, zákazníci umí tradici, kvalitu a českou značku ocenit, proto se dodnes Centropen drží na špičce mezi výrobci psacích a kreslicích potřeb.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

Pro Centropen je pak klíčovou otázkou rozvoj a inovace, v posledních letech spolupracuje například s pediatry a na trh tak uvádí produkty, které usnadňují psaní dětí ve školách a soustředí se i na předškoláky a nácvik správného úchopu psacích potřeb. 

„Při vývoji a výrobě našich produktů se snažíme dbát na kvalitu a inovace. Právě inovace, které usnadňují psaní, jsou nedílnou součástí našich výrobků,“ říká Pavel Kaupa ml., ředitel tuzemského prodeje Centropenu, a dodává: „Na začátek školního roku jsme pro všechny prvňáky přichystali malé překvapení v podobě speciální žákovské knížky. Ta bude obsahovat i tipy pro správné držení pera.“ 

 Společnost Centropen také dlouhodobě podporuje web Jak-spravne-psat.cz.

Nejoblíbenější žvýkačka socialismu

Nejmladším, ale v srdcích českých obyvatel neméně oblíbeným příkladem je Pedro. Kdo by z dnešních pětatřicátníků neznal chlapce v širokém sombréru, který zdobil ovocnou růžovou žvýkačku. První Pedro sjelo z výrobního pásu československé firmy Velim v roce 1968 a okamžitě se stalo jednou z nejvyhledávanějších pochutin socialismu. 

„Největší oblibu pak žvýkačka zažila v 70. a 80. letech, kdy se jí vyrobilo na 900 tun ročně a s přehledem tak válcovala ostatní dostupné druhy,“ uvádí Barbora Krátká, marketingová manažerka společnosti Candy Plus.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

Po revoluci a s tím spojeným přívalem zahraničních výrobků do českých obchodů začala výroba Pedra klesat, až byla nakonec v roce 1994 zastavena úplně. Nesmutněte ale, kluk v sombréru se na české pulty vrátil v roce 2011 i se svou klasickou jahodovou příchutí s nádechem nostalgie. I české děti tak mohou zažít kousek mládí svých rodičů. A rodiče zase zavzpomínat na své vlastní dětství. 

„Kromě toho se značka Pedro rozrostla nově i o řadu Pedro želé, veselé bonbony, které potěší každého mlsala,“ uzavírá marketingová manažerka společnosti, která vrátila Pedro do českých regálů s tím, že všechny dobroty, retro žvýkačky i nové želé bonbony mohou nostalgičtí zákazníci koupit v nově otevřené první republikové prodejně Pedro v Obchodním centru Letňany.

Češi se stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

A tak bychom mohli pokračovat dál. Proto až příště budete v obchodě držet dva podobné výrobky a rozhodovat se, který skončí ve vašem košíku, vzpomeňte si na zlaté české ručičky a velké věci, které dokázaly. Určitě nebudete litovat.

 

Autor:

Nejčtenější

O2 vylepšuje tarify a přidává data, ušetřit se dá díky rodinným nabídkám
O2 vylepšuje tarify a přidává data, ušetřete díky rodinným nabídkám

Na trh rodinných mobilních tarifů přichází silná konkurence. Operátor O2 představil novinky, které nabízí levnější neomezené volání, větší porci dat i...  celý článek

Slovníček pojmů pro financování vozu. Vyznáte se?
Slovníček pojmů pro financování vozu. Vyznáte se?

Zaslechli jste někdy pojem, zkratku nebo cizí slovní spojení, když jste si pořizovali vůz, a blesklo vám hlavou „to znám“? Při snaze vzpomenout si jste však...  celý článek

Nejlepší vědecký projekt mladých: Průvodce světem nanočástic
Nejlepší vědecký projekt mladých: Průvodce světem nanočástic

Žáci základních a středních škol si vyzkoušeli vědu v praxi. Své práce prezentovala na závěrečné konferenci programu Věda má budoucnost. Nejlepším projektem je...  celý článek

Sektor IT je pod tlakem, vyplatí se pojištění pohledávek
Sektor IT je pod tlakem, vyplatí se pojištění pohledávek

Analytici úvěrové pojišťovny Euler Hermes předpokládají, že informační technologie porostou i nadále rychleji než ostatní sektory. Upozorňují nicméně na to, že...  celý článek

Zásilkový prodej má v Čechách tradici. První katalogový obchod slaví 50 let
Zásilkový prodej má tradici. První katalogový obchod slaví 50 let

Od zboží pro domácnost, přes dřevěné chaty, hudební nástroje až po nedostatkové zboží, kterým byla socialistická „céčka“, se zásilkový prodej vyvíjí...  celý článek

Další z rubriky

Akné trápí i v dospělosti. Jak ji léčit?
Akné trápí i v dospělosti. Jak ji léčit?

Akné u dospívajících je odlišná od akné u dospělých. Pro dospívající je charakteristický výskyt akné v horních partiích obličeje, u dospělých v dolních a na...  celý článek

Spodní prádlo, které u mužů boduje, ale je třeba nosit jej s rozmyslem
Spodní prádlo, které u mužů boduje, je třeba nosit s rozmyslem

Pohodlí nade vše, nebo naopak smyslný vzhled? Jaké spodní prádlo muži zbožňují, ale ženy se k němu staví rezervovaně?  celý článek

Alena přišla po smrti manžela o vše. Pomohl jí Fond na podporu rodičů...
Aleně pomohl Fond na podporu rodičů samoživitelů v nouzi

Psal se květen 2014. Budou to brzy tři roky, ale paní Alena nikdy nezapomene na chvíli, kdy stála mezi dveřmi a nechápavě zírala na policistu, který jí...  celý článek

Další nabídka

arome.cz

4 vody, které vám zachrání pleť a zpříjemní léto
4 vody, které vám zachrání pleť a zpříjemní léto

Vody ve spreji dokáže zachránit pleť hlavně v létě, a proto mám většinou alespoň jednu z nich s sebou na cestách nebo v kabelce.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.