Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi pořádají větší nákup ve čtvrtek a pátek a řídí se akčními letáky

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Nákupní zvyklosti Čechů ukázal průzkum společnosti Česká distribuční. Pravidelný větší nákup pořádají Češi ve čtvrtek a v pátek. Nákup průměrného Čecha stojí do 500 Kč a dojde si pro něj tam, kde mají zajímavé slevy.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi pořádají větší nákup ve čtvrtek a pátek a řídí se akčními letáky | foto: Česká distribuční

Tak by se daly zjednodušeně interpretovat výsledky celostátního průzkumu společnosti Česká distribuční, který se zaměřil na nákupní zvyklosti Čechů.

Slevové nabídky mají vliv na nákup zboží

nákup , Česká distribuční

"Průzkum ukázal, že lidé se slevovými nabídkami nechají ovlivnit více než kdy dříve, a to jak při výběru produktů, tak při výběru obchodu, kde nákup uskuteční. 61 % lidí uvedlo, že se někdy podle akčního letáku rozhodnou o tom, kam půjdou nakoupit. Letáky se tedy ukazují jako silný reklamní nástroj, který je schopen změnit zvyklosti lidí, zákazníkům přinést úsporu a obchodníkům zvýšit zisky," uvedl Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.

Oproti zažité představě o velkých víkendových nákupech téměř třetina dotázaných (32 %) uvedla jako den pro pravidelný větší nákup čtvrtek nebo pátek. Na sobotu pak podle výpovědí připadlo 9 procent nákupů.

Nákup se u věkových skupin liší

Za svůj pravidelný větší nákup 35 % dotázaných utratí do 500 Kč. Ještě výraznější zastoupení má tato cenová kategorie u věkové skupiny nad 50 let, kde ji zastupuje 40 % odpovědí.

Celkem 61 % lidí starších 50 let pak utratí do 800 Kč. Nejdražší nákupy dělají lidé mezi 30 a 50 lety, typicky rodiny s dětmi. Jejich pravidelné větší nákupy stojí z 27 % více než 1 600 Kč. Za více než 1 200 Kč pak v této skupině nakoupí celkem 43 % lidí.

Česká distribuční - Nákupní zvyklosti Čechů

Výzkum potvrdil předpoklad, že lidé se při výběru produktů do velké míry řídí slevovými letáky. Z průzkumu vyplývá, že celkem 85 % dotázaných zboží někdy vybírá na základě akčních letáků.

Podle doručených nabídek si však lidé také často vybírají obchod, kam pro nákup půjdou. Na otázku, zda si podle nabídky v letáku vybírají obchod, kde nákup podniknou, odpovědělo kladně 61 % dotázaných. Nejvyšší procento kladných odpovědí (77 %) uvedli lidé ve věkové skupině 18 až 29 let.

Průzkum provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem reklamních letáků v ČR. Na otázky odpovídalo 1 300 respondentů ve všech krajích České republiky.

logo Česká distribuční
Autor:


Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.