Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Češi jsou kvalitní IT zaměstnanci, jenom to o sobě nevědí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
TalentPeople.cz je portál zaměřený na uspokojení nabídky a poptávky na trhu práce v oboru IT. Společnostem nabízí ucelené informace o uchazečích s možností kontaktování a domluvení spolupráce, uchazečům pak kontakt jen s těmi společnostmi nebo projekty, kde se setkávají jejich požadavky.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi jsou kvalitní IT zaměstnanci, jenom to o sobě nevědí | foto: TalentPeople.cz

Jako bonus pro uchazeče je anonymita, která je někdy při hledání nových možností nezbytností. Zakladatelem portálu je Petr Kapitán, který se v oboru recruitmentu pohybuje již řadu let a tímto projektem chce zaplnit díru na trhu.

Jak a proč vznikl projekt TalentPeople.cz?
Je to reakce na razantní změnu na pracovním trhu v posledních letech, kdy se zde začali otevírat nové vývojové pozice. Přibylo mnoho startupů a trh se znatelně změnil. Panuje zde velmi silná poptávka po kvalitních lidech, kteří ale mají velmi ztíženou orientaci na rychle se měnící situaci. Někdy ani sami recruiteři nestíhají uspokojit poptávku a ze zoufalství bezhlavě oslovují kandidáty, na něž získají kontakt. Oslovení kandidáti jsou pak otrávení a odmítají cokoliv, protože je to pro ně nepříjemné. Tomuto se snažíme předejít projektem TalentPeople.cz, kde nemusíte hledat práci aktivně. Prostě si počkáte, až přijde pro vás zajímavá nabídka sama.

Stačí, když si tam uchazeč vytvoří přehlednou vizitku o hlavních technologiích, ve kterých chce pracovat, základní představu o práci a o penězích, od kterých by se mu vyplatilo o změně uvažovat. Myslím, že je spousta lidí, kteří jsou někde zamčení v kancelářích, kde být nechtějí, jejich práce je nebaví a jejich schopnosti nejsou finančně doceněni, ale nechtějí procházet anabázi únavných pohovorů a pořád dokola někomu vysvětlovat, co by chtěli a co určitě ne.

Dokáží firmy správně identifikovat své požadavky na IT zaměstnance?
Většinou právě ne úplně. A není problém pouze u IT zaměstnanců. Pozice jsou často definovány velmi vágně, obecně a klišovitě a velmi těžko se dá pod tím něco konkrétního představit.

Jaké hlavní chyby dělají firmy při náboru (oslovení) IT zaměstnanců?
Hlavně si nevytvářejí průběžně kontakty na potenciální kandidáty a dostatečně o ně nebojují. Pokud je někdo odmítne, protože se z nějakého důvodu rozhodne zůstat na stávajícím místě, tak je pro ně kandidát ztracený. Když by ho ale kontaktovali třeba za půl roku, možná by zjistili, že kandidát si svou situaci rozmyslel nebo se mu nějak změnila a o práci by měl zájem.

A jaké chyby naopak dělají uchazeči při výběru případného zaměstnavatele?
Například tím, že si neudělají dostatečný průzkum toho, co trh nabízí a rozhodují se ad hoc. Souvisí to opět s tím, že nabídek je hodně a filtrování a vybírání mezi nimi je náročné. Pravě zpřehlednění tohoto výběru je to, co si klademe v TalentPeople.cz za hlavní cíl. Chceme, aby ty správné nabídky skončili u těch správných lidí.

Češi jsou kvalitní IT zaměstnanci, jenom to o sobě nevědí


Můžete porovnat, zda jsou IT specialisté v ČR na stejné úrovni jako v zahraničí?
Mohu srovnávat mezi vývojáři v Německu a v ČR a dle mého názoru jsou Češi jako IT specialisté přinejmenším na stejné technické úrovni jako právě v Německu. Češi jsou ale podle mě praktičtější. Máme dobrou kombinaci slušného technického vzdělání, schopnosti samostatného myšlení a improvizace.

Jaké má projekt TalentPeople.cz výhody oproti konkurenci a jak silná konkurence je?
Cílem Talentpeople.cz není, abyste dostali mraky nabídek, ale abyste dostali to nejlepší z možného. Aby toto bylo možné, musí být za portálem samoučící se algoritmy. Například, kandidát je osloven firmou, která vytváří hry. Sice to dříve nikde nezmínil, ale v tomto případě předání svého kontaktu odmítne s poznámkou, že nechce pracovat v oblasti gamingu. Program si tuto informaci zapamatuje a kandidátovi příště nabídky z gamingu nepustí. Takových kritérií může být celá řada. Na trhu práce nyní nejsou nezaměstnaní IŤáci, jde o to, že potřebujete vědět kdy, jak a s čím je oslovit, aby přešli k vám. V tom zase pomáháme firmám – vytvoříme formu oslovení tak, aby kandidáta zaujala a aby měl zájem bavit se dál.

Na jaké země se TalentPeople.cz soustředí a hodláte se rozšiřovat?
Aktuálně fungujeme v ČR, máme částečný dosah na Slovensko a nedávno jsme spustili německou verzi portálu, který má ambici stát se pomyslnou bránou mezi německým a českým IT odvětvím.

Jaký vnímáte rozdíl v přístupu k hledání IT odborníků v Čechách a v zahraničí?
Nevidím zásadní rozdíl, s nedostatkem IT odborníků se více či méně potýkají všude. V Čechách je nábor osobnější a rychlejší než např. v Německu nebo ve Švýcarsku, kde se stále dbá na formálnější stav věci, jako je třeba kvalita a forma CV, dostatečný výčet zkušeností a celý proces je delší.

Jak velké jsou platové rozdíly ve srovnání ČR se zahraničím?


Češi jsou kvalitní IT zaměstnanci, jenom to o sobě nevědí


Jaké má projekt úspěchy (kolik jste již zprostředkovali pracovních pozic v Čechách a v zahraničí)?
Nefungujeme jako zprostředkovatelská agentura, naší prací je přihrát firmám ty správné lidi a další jednání je pak na nich. Z tohoto důvodu neevidujeme údaje o konkrétních nástupech, ale o množství těchto přihrávek, tedy kdy kandidát souhlasí s jednáním o dané pozici - a ty se u nás aktuálně pohybují v řádech stovek měsíčně.

Doporučil byste uchazečům raději práci v zahraničí nebo v Čechách?
Jednoznačně aspoň určitý čas strávený v zahraničí je neocenitelná zkušenost. Není to jen poznání nové kultury, pracovních zvyků, jazyků, technologií nebo získání nových kontaktů. Každá země má svůj způsob jednání a přístup k řešení situací. Zjistíte, že ke stejným problémům se v různých zemích přistupuje trochu jinak a to vám dá úplně jiný pohled do některých věcí. Naučíte se na různé problémy využívat různých způsobů řešení a tím získáváte značné zkušenosti. A nejen pro firmy v ČR jsou tito lidé svěžím větrem, který udává směr stěžejním projektům.

Petr Kapitán, zakladatel projektu TalentPeople.cz.

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vybíráme nové auto: Jakou značku zvolit?
Vybíráme nové auto. Jakou značku zvolit?

Výběr nového auta není při dnešní nabídce vůbec snadný. Správně zvolit značku a model, motorizaci, typ financování. Na co by se měl zákazník zaměřit, když...  celý článek

Moderní technologie před zkouškou extrémních teplot.
Moderní technologie před zkouškou extrémních teplot

Teplotní rekordy přepisují i letos dlouhodobé rekordy. Jak se toto extrémní počasí podepsalo na technice, kterou využívají administrativní budovy? Jak obstály...  celý článek

Barbora Schelová, Human Resources Director společnosti Robert Bosch
Firma Robert Bosch je atraktivním zaměstnavatelem. Jak toho dosáhla?

Robert Bosch v Českých Budějovicích je největší průmyslovou firmou na jihu Čech. Její obrat rostl v minulých letech v dvojciferných číslech. A stejně tak počet...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.