Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Češi a cizí jazyky? Bída. Díky moderní výuce se ale lepšíme

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Anglicky se domluví třetina Čechů, němčinou vládne 15 % obyvatel Česka a 13 % z nás zvládne konverzaci v ruštině. Tato bídná čísla nás řadí až na chvost Evropy. Naštěstí se ale blýská na lepší časy.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi a cizí jazyky? Bída! Díky moderní výuce se ale lepšíme | foto: Tutor, s.r.o.

Češi si nejen s angličtinou, ale obecně s cizími jazyky příliš netykají. A na zlepšení svých jazykových dovedností pracuje jen zhruba každý pátý člověk v produktivním věku. „Přitom je obecně známou pravdou, že k jazykovým dovednostem při pohovorech výrazně přihlíží zhruba třetina firem,“ říká Bibiana Machátová, metodička výuky z jazykové školy Tutor.

Cizí jazyk se nenaučíte biflováním

Právě jazyková škola Tutor výrazně nabourává v Česku zažitou představu o výuce cizích jazyků – tedy představu o učiteli před tabulí, který vykládá gramatiku, a studentech, kteří v lavicích biflují slovíčka a za celou lekci se nedostanou ke slovu. „Studium jazyka nemá být založeno na memorování pouček, slovíček a gramatiky. Aby bylo úspěšné a vy jste se v jazyce skutečně zlepšili a dokázali ho používat v praxi, musíte se ho učit praktickým používáním,“ říká Bibiana Machátová.

Mimochodem, věděli jste, že k tomu, abyste se skutečně naučili a zapamatovali si jedno slovíčko, je potřeba ho pětkrát použít v praxi? „V cizím jazyce musíte komunikovat, nikoli se ho biflovat,“ dodává. „U nás cizí jazyky, ať už nejpopulárnější angličtinu, nebo němčinu, ruštinu a italštinu, které jsou v popularitě za ní, vyučujeme pomocí takzvané situační výuky.“

Bez komunikace to nejde

Co to znamená? V Tutoru zbourali koncept „lektor versus třída“ – naopak studenti jsou tady aktivně zapojení do výuky a jazyk se učí tak, jak ho budou běžně používat. Prožívají reálné situace, poslouchají rádio, sledují video ukázky, v cizím jazyce brainstormují, sami si dohledávají informace a slovíčka se učí třeba i pomocí synonym.

„Nejlepším způsobem, jak se jazyk naučit, je zcela se jím obklopit. Proto je tou úplně nejlepší volbou vyrazit do zahraničí,“ říká Bibiana Machátová. Ne každý ale chce a může do ciziny na zkušenou vycestovat. Pro ty má jazyková škola Tutor takzvané all-inclusive kurzy, díky kterým je možné studovat jazyk na maximum. Součástí all-inclusive kurzu je totiž kromě běžných hodin i balíček doplňků výuky zdarma.

„Studentům jsme do balíčku přibalili například on-line kurz, konverzační klub, letní jazykovou školu, mobilní aplikaci On-Your-Mind, testy nanečisto, ale třeba i zasílání látky z předchozí hodiny, takzvaného slovíčka měsíce, zhodnocení pokroku nebo možnost využívat školní knihovnu cizojazyčné literatury,“ vyjmenovává Bibiana Machátová.

Většina studentů tak dosahuje v krátkém čase ohromného pokroku. I proto, že je výuka jazyka skutečně baví a na společné hodiny se těší. A snad i díky tomu se obraz Čechů jako těch, kteří si na dovolené v zahraničí neumí objednat ani oběd v restauraci, změní. Vždyť hranice našeho světa jsou tam, kde jsou hranice našeho jazyka.

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.