Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bychl Driving Days s BMW 550i a M2 opravdu stály za to

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Poslední květnový víkend si společnost BMW Bychl připravila pro své zákazníky a fanoušky Bychl Driving Days, zkušební jízdy v nejnovějších modelech značky BMW. Na řidiče čekali zástupci ze všech modelových řad od řady 1 po X6, ale i dvě pověstné třešinky na dortu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Bychl Driving Days s BMW 550i a M2 opravdu stály za to | foto: BYCHL AUTO, a.s.

Pro milovníky výkonných sedanů byl připraven nejvýkonnější zástupce nové pětkové řady - model BMW 550i a pro fanoušky M divize byla připravena M2 - a pozor, v MANUÁLU! Pod kapotou vrcholné nabídky nové 5er je dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec 550i s výkonem 340 kW (462 koní), se kterým zrychlíte na 100 km/h za 4 sekundy a ve sprintu tak nová 550i poráží dosavadní generaci BMW M5.

Nová pětka si vzala skoro ve všem inspiraci v současné sedmičkové řadě a přináší tak do manažerských sedanů výbavu z luxusních limuzín. Pětka narostla o 36 mm na délku, zvětšila kufr o 10 l na 530 l, a pokud chcete odvézt početnější rodinu, tak bez problémů na zadní sedadla vměstnáte tři dětské autosedačky. Hmotnost nové 5er klesla o 100 kg díky použití hliníku a hořčíku.

Bychl Driving Days s BMW 550i a M2 opravdu stály za to

Bychl Driving Days přinesly příležitost si vozy osobně projet

Řidiči mohli na Bychl Driving Days v nové 5er vyzkoušet, jak se pomocné systémy vozu ovládají hlasem nebo gesty, které byly prozatím výsadou sedmičkové řady.

Díky blízkému Pražskému okruhu bylo možné vyzkoušet například asistenty při rychlostním omezení na silnici, kdy zpomalí na požadovanou rychlost, nebo asistent jízdy v pruzích. Vůz byl vybaven 8stupňovou samočinnou převodovkou Steptronic Sport. O jízdní komfort se postaralo integrální aktivní řízení a systém regulace podvozku Adaptive Drive, který tlumí rázy od nerovností na vozovce, což se kvůli stavu našich silnic ukáže velice brzy.

Koncepce i tvary palubní desky byly převzaty z větší řady 7, což znamená k řidiči natočený středový panel s obrazovkou multimediálního systému. Na přání dodávaná sportovní sedadla jsou jedním slovem skvělá. Mají neskutečně mnoho variant nastavení, takže si v nich ideální posed najde opravdu každý. Pokud se chcete cítit jako ve sportovním voze, lze sedadla snížit téměř až k podlaze. Díky sportovnímu eMkovému volantu se lze i v manažerské limuzíně cítit jako ve sportovním voze.

Tříramenný M volant je z funkčního hlediska dokonalý. Pokud máte rádi silný věnec, tak vám padne do ruky jako ulitý. Srdcem tohoto vozu je již zmiňovaný 8válec podporovaný dvěma dvoukomorovými twin-scroll turbodmychadly.

Bychl Driving Days s BMW 550i a M2 opravdu stály za to

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pokud se bojíte spotřeby při každodenním ježdění, tak vůbec nemusíte. Při normálním používání, za což považuji lehce okolo limitů našich předpisů, počítejte kolem 11 l na 100 km. Zkoušeli jsme v okolí Vestce několik režimů jízdních profilů a opravdu pokud jsme jeli normálním stylem, svítilo na palubním počítači i lehce pod 10 l benzínu. Ve chvíli, kdy si chcete užít auto a začnete využívat potenciál motoru, počítejte se spotřebou okolo 17 l benzínu. 550i super, ale ještě nás tu čekala jedna lahůdka.

Bychl Driving Days s BMW 550i a M2 opravdu stály za to

BMW M2 v akci

Tou lahůdkou bylo BMW M2 a díky Bychlovi si bylo možné ji vyzkoušet v manuálu, což lze málokde. Tak se na ni pojďme podívat. Z nejmenšího „emka“ nelze spustit oči, rozšířené zadní blatníky a agresivní nárazník dávají tušit, že stojíte u něčeho výjimečného.

Vzhled M2 na první pohled nekřičí do okolí „Já jsem M auto“, ale pouze důrazně naznačuje, že si budeme hrát. Uvnitř na nás čeká typický BMW interiér, nikde nic nepřebývá, vše je důmyslně po ruce.

Sedačky jsou excelentní. Pokud někdo umí udělat sedačky tak je to právě BMW. Jsou to sportovní ale i tak komfortní sedačky s dostatečným bočním vedením, ve kterých se bude každý sportovní nadšenec cítit jako ryba ve vodě.

Sedačky jsou použitelné jak při ostřejší jízdě, tak při každodenním cestovaní, a o to tu přeci jde, ne? Nikdo z nás nechce chodit na rehabilitace, protože máme ze skořepin rozhozená záda. M2 se představí hned při nastartování, kdy koncovky výfuku vyštěknou upozornění, že se probudila, a pak se pozvolna přepne zvuk do nádherného pobrukování.

Bychl Driving Days s BMW 550i a M2 opravdu stály za to

České „tankodromy“ vozu nesvědčí

První metry od showroomu ve Vestci drkotáme zubama, protože podvozek M2 je naladěn na dokonalé kopírování vozovky, což je v ČR problém - málokde naleznete silnici, která by byla v pořádku a nepřipadali byste si jak na trakaři. Při přesunu na Pražský okruh naštěstí nalezneme pár set metrů bezchybného asfaltu a zjistíme, že tady to je to, co M2 potřebuje.

Bohužel po nájezdu na dálnici se vracíme k drncání a při pokusu o přenastavení vozidla pomocí M tlačítek zjišťujeme, že auto je buď tvrdé, nebo extrémně tvrdé.

Raději se otáčíme a míříme do Břežanského údolí, které je v relativně dobrém stavu. Párkrát si projedeme údolí, vyzkoušíme, jak auto reaguje v přednastavených M režimech, a zjišťujeme, jak auto nádherně poslouchá. Nemusíte mít ani vypnutou stabilizaci a M2 si půjde driftem ven ze zatáčky - to všechno i v komfortním režimu.

Ve sportovním režimu vás elektronika nechá zajít i do bodu, že začínáte mít pochybnosti, zda to ještě ukočírujete. Ve chvíli, kdy máte stabilizaci vypnutou, musíte počítat s predátorem v otěžích. Kočírujete poslušnou bestii, která vás poslechne na slovo. Nárůst výkonu je lineární, nehrozí tak žádné skokové bouchnutí do zadku a přetočení. Vše je vždy pod kontrolou přes perfektní M volant.

Výkon řadového přeplňovaného šestiválce o výkonu 370 koní je velmi kultivovaný, bez prodlev. Motor o obsahu tři litry dá zátah vždy, když ho to přes plynový pedál požádáte. M2 chybí podobné show zvuku výfuku, jako má například A AMG, ale i tak dává najevo klasické „Pozor, když se rozzlobím, budu trhat“. Spotřeba u běžného použití je okolo 10 l, při blbnutí lehce přes 13, a pokud se utrhnete ze řetězu, budete na 15 l. M2 je úžasně hravá a díky klukům od Bychla bylo možné vyzkoušet její manuální verzi, která dělá z M2 návrat ke kořenům BMW.

Bychl Driving Days s BMW 550i a M2 opravdu stály za to

Který automobil bude ten váš?

Bohužel její prkennost znamená při každodenním používání v Praze téměř jistou rezervaci u chiropraktika. Při závěrečném posezení nad skvělým hamburgerem z nabídky občerstvení můžete začít přemítat, co je lepší a co byste si vybrali, ale ruku na srdce - sem toto srovnávání nepatří. Auta jsou rozdílná jako den a noc, a to je i možná důvod, proč Bychlovci připravili tyto lahůdky na projížďky.

Nová pětka 550i je sportovní limuzína nabízející jeden z nejlepších benzínových motorů na trhu a M2 je rošťácká holka, se kterou se budete bavit, budete šťastní, ale na každodenní ježdění to není a dříve nebo později sáhnete po limuzíně. Nebo si necháte obě? Příště nás bude u Bychla čekat pravděpodobně nová M5 a její nová M čtyřkolka. Jaká bude? To se necháme překvapit. Příště zase u Bychla!

Více informací najdete na www.bmwbychl.cz.

Fotogalerie

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Moderní PVC a vinylové podlahy přinášejí zajímavé benefity.
Moderní PVC a vinylové podlahy přinášejí zajímavé benefity

Toužíte po materiálu na podlahu, který bude působit elegantně, a navíc se bude jednoduše udržovat? Pojďme se podívat na kvalitní PVC a vinylové podlahy...  celý článek

GENERALI CEE Cup: Sparta poměří síly s Burnley, Slavia s tureckým favoritem.
GENERALI CEE Cup: Sparta poměří síly s Burnley, Slavia s tureckým favoritem

Pouhý jeden den zbývá do zahájení 7. ročníku největšího turnaje fotbalové mládeže ve střední a východní Evropě. Na čtyřech pražských hřištích poměří v rámci...  celý článek

Mladí Angličané vládnou fotbalovému světu. Teď touží dobýt Prahu.
Mladí Angličané vládnou fotbalovému světu. Teď touží dobýt Prahu

Turnaj GENERALI CEE Cup zahájila překvapivá výhra Burnley nad Spartou. Atraktivní duel rozhodli Angličané jedinou brankou a Spartě reálně hrozí, že bude muset...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.