Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Boj za lepší toalety pro školáky

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Z průzkumu, který v červenci proběhl mezi řediteli základních škol a školními psychology z Asociace školních psychologů, vyplývá, že pokud jde o hygienu na českých školách, situace se oproti loňskému roku mírně zlepšila. Ovšem i nadále se najdou rezervy, kde je co zlepšovat.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Společnost Unilever se rozhodla nabídnout školám i rodičům pomocnou ruku a pokračuje již druhý rok v úspěšném projektu „Domestos pro školy“. | foto: Domestos

Chybí soukromí, dostatek toaletního papíru i výzdoba

Mezi největší nešvary školních sociálních zařízení patří nedostatek soukromí, který potvrzuje necelá polovina dotázaných ředitelů škol a jako velký problém ho vnímají i psychologové z Asociace školních psychologů.

Řadu dětí nedostatek soukromí na toaletách stresuje natolik, že ve škole méně pijí, aby nemusely na toaletu, a nejsou pak soustředěné na vyučování. Ředitelé v dotazníku také často zmiňovali, že je v jejich škole malé množství toalet. Problém je hlavně s kapacitou dívčích toalet, kde se často tvoří fronty.

Dalším problémem je pak také nedostatečná výzdoba. Osmdesát pět procent ředitelů v dotazníku uvedlo, že v umývárnách ani na toaletách nemají žádnou výzdobu. Kromě obrázků pak chybí i barevně vymalované zdi, díky kterým by se děti také cítily mnohem lépe než v prostředí, kde jsou pouze holé bílé zdi.

Pomoc na dosah

Společnost Unilever se rozhodla nabídnout školám i rodičům pomocnou ruku a pokračuje již druhý rok v úspěšném projektu „Domestos pro školy“. Ten má za cíl zlepšení hygienických podmínek ve školách a školkách, a to i díky maličkostem, které nevyžadují vynaložení velkých finančních prostředků.

Motivací pro školy i školky je pak také peněžitá výhra (čtyři ZŠ vyhrají
200 000 Kč, čtyři MŠ 100 000 Kč), která je určena na rekonstrukci toalet. Každá vítězná škola a školka získá také 100 000 Kč ve zboží od partnerů projektu – Rako (keramické obklady) a Ravak (sanitární vybavení). Dalších 100 škol a školek obdrží produkty Domestos na rok zdarma.

Jak se do projektu zapojit?

Školu lze již teď registrovat na webu www.domestosproskoly.cz, kde bude od 14. 9. 2015 do 22. 11. 2015 každých čtrnáct dní zveřejněna aktivita, která škole pomůže zvelebit prostředí toalet. Pomoci však mohou i rodiče, a to jak hlasováním pro fotky vybrané školy, tak i nákupem výrobků značky Domestos, za které mohou darovat škole body potřebné pro úspěch v soutěži.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.