Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bayer Barometr: Češi jsou změnám otevření, ale aktivně je nevyhledávají

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Postoj Čechů ke změnám, inovacím a rozvoji ve vědě i učení přibližuje aktuální dotazníkové šetření „Bayer Barometr“. Internetového dotazování se během léta zúčastnilo více než 500 respondentů. Výzkum provedla exkluzivně pro společnost Bayer agentura Median.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Bayer Barometr: Češi jsou změnám otevření, ale aktivně je nevyhledávají | foto: BAYER s.r.o.

Změna je život

Z výsledků průzkumu Bayer Barometr je patrná velká míra otevřenosti české společnosti vůči změnám. Téměř polovina (49 %) respondentů uvedla, že jim změny sice nevadí, ale nevyhledávají je. Dá se tak říci, že lidé mají ke změnám spíše pozitivní vztah – přímo je vítá 37 %, zatímco vyloženě vadí pouze 0,3 % respondentů. Muži jsou k novinkám a změnám otevřenější (43 % mužů změny vítá) více než ženy (změny vítá 32 % žen).

Nové situace si žádají nová řešení

Z rozsáhlého výzkumu mimo jiné vyplynulo, že 85 % českých mužů si myslí, že rozvoj ve vědě vede zpravidla k pozitivním změnám v běžném životě. Ke stejnému závěru se ale přiklání o 9 % méně žen. Výzkum také potvrdil výkonnostní a individualizovaný charakter současné české společnosti. Nejdůležitější změnou pro lepší život je podle žen změna životního stylu (důležitá celkem v 87 % případů), zatímco pro muže je nejdůležitější změna v práci (80,7 %). Pro úspěch v životě je pro 87 % Čechů klíčová schopnost adaptace na měnící se podmínky doprovázená ochotou riskovat (důležitá pro 75 % populace). 66 % Čechů uvedlo, že v nové situaci hledají raději nová fungující řešení, než aby si věci dělali „postaru“.

Bayer Barometr: Češi jsou změnám otevření, ale aktivně je nevyhledávají

Podle šetření Bayer Barometr je schopnost adaptace východiskem pro úspěšný život

Respondenti měli také zhodnotit, jak důležité jsou podle nich změny ve vybraných oblastech s ohledem na dosažení úspěchu v životě. Adaptace na měnící se životní podmínky společně s ochotou podstoupit jistou míru rizika jsou podle respondentů nejdůležitějšími aspekty. Následuje schopnost prosadit se. To, že je schopnost přizpůsobit se vnějším podmínkám pro život klíčová, potvrzuje 95 % respondentů s dokončeným vysokoškolským vzděláním. Naopak pro 47 % respondentů se základním vzděláním je důležité umět se držet zpátky a nevyčnívat.

Rozvoj vědy vede k ochraně přírody

Češi považují pokrok ve vědě za nejpřínosnější v oblasti ochrany přírody a životního prostředí a také v rozvoji společnosti. Většina respondentů uvádí, že by lidé měli přírodu za pomoci vědy chránit. Tento názor posiluje s rostoucím vzděláním respondentů (VŠ 95 %, základní vzdělání 80 %), což potvrzuje předpoklad, že vzdělanější lidé se častěji zajímají o celospolečenská témata, mají vyšší společenskou odpovědnost a uvědomují si dopad rozvoje společnosti na přírodu a nutnost ji chránit.

Bayer Barometr: Češi jsou změnám otevření, ale aktivně je nevyhledávají

Z průzkumu dále vyplývá, že v oblastech jako jsou koníčky a volnočasové aktivity, a také v oblasti rodiny a vztahů, vnímají Češi vliv vědy a pokroku jako nejméně přínosný ze všech hodnocených aspektů přínosu vědy. Tím se podporuje hypotéza, že česká populace je poměrně rezistentní vůči jakémukoli zásahu do osobního života.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.