Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Balkán je pro české podnikatele velmi zajímavým trhem

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Zatímco hospodářství a ekonomika některých zemí střední a západní Evropy se potýká s dlouhodobými problémy, většina balkánských zemí zaznamenala v posledních letech hospodářský vzestup.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

BALKÁN JE PRO ČESKÉ PODNIKATELE VELMI ZAJÍMAVÝM TRHEM | foto: GTL, spol. s r.o.

Mnoho exportérů se proto zaměřuje právě na tyto destinace a např. Turecko se tak zařadilo mezi atraktivní cílové trhy českých exportérů a importérů.

Význam Balkánu nemůže být v současném zahraničním obchodě západoevropských zemí opomíjen. V posledních letech roste turecký hrubý domácí produkt v průměru o 5 % ročně. Jedná se o významný trh se 75 miliony spotřebiteli a stabilním ekonomickým i podnikatelským prostředím. Z hlediska vzájemného obchodu se řadí mezi nejvýznamnější partnery ČR ve středomořském regionu. Letos v září pořádala Hospodářská komora České republiky další tureckou misi pro tuzemské podnikatele, kteří tak navštívili významné veletrhy a akce s cílem oslovit turecký trh.

Velice zajímavý pro zahraniční obchod České republiky je ale Balkán obecně, řada českých podniků má své pobočky např. v Rumunsku nebo Bulharsku. Do ČR se nejčastěji dováží např. textil, kosmetika, přírodní kámen a potraviny. A co se týče českého exportu, pak zde vítězí česká tradice - do balkánských zemí se ve stále větší míře exportují především stroje, elektronika, sklo a keramika, resp. plastové produkty. Český vývoz je podporován také Ministerstvem průmyslu a obchodu, které má ve významných balkánských městech své zástupce. České produkty mají na balkánském trhu navíc skvělou reputaci, nebojte se proto začít obchodovat také tímto směrem. Balkán je tak další šancí pro rozvoj českého vývozu.

BALKÁN JE PRO ČESKÉ PODNIKATELE VELMI ZAJÍMAVÝM TRHEM

Neméně důležitá je pro podporu obchodu mezi středoevropskými zeměmi a Balkánem komplexní nabídka dopravních a logistických služeb. Najít vhodného partnera pro dopravu a logistiku může být jedním z hlavních klíčů obchodního úspěchu na Balkáně. Jedním ze specialistů na toto teritorium je společnost GTL.

GTL působí již 15 let na trhu sběrné služby, dokládek a celovozových přeprav se zaměřením na Turecko, Řecko, Kypr, Rumunsko a Bulharsko. V letošním roce rozšířila tato firma své služby rovněž o západní Balkán a jezdí nově i do Srbska, Kosova, Albánie, Bosny a Hercegoviny a Černé Hory.

Balkánská mentalita se od středoevropské velmi liší, výhodou je znalost tamní kultury a jazyka. GTL má na Balkáně dlouholeté partnery, kteří se postarají o bezproblémové vyzvednutí, resp. doručení zásilek.

BALKÁN JE PRO ČESKÉ PODNIKATELE VELMI ZAJÍMAVÝM TRHEM

Odjezdy sběrných linek jsou pravidelně minimálně jednou týdně u každé destinace. GTL nabízí v areálu v Říčanech u Prahy, stejně jako její zahraniční zástupci ve svých areálech na Balkáně, také logistické služby zahrnující skladování, evidenci zboží, manipulaci, balení a etiketování, překládky kamionů, vedení paletových kont, vnitrostátní dopravu a distribuci a cross-dock.

Pro více informací kontaktujte prosím obchodního zástupce GTL p. Roberta Karanikose, e-mail: robert@gtl.cz, mobil: +420 722 657 272.

Autor:

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.