Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Revoluce automobilového průmyslu: v Česku má střední sektorové riziko

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Vývoj automobilů s automatickým řízením, mohutné investice do snížení emisí, doznívání aféry „Dieselgate“ či rozvoj alternativních paliv. To všechno se v současnosti odehrává v oblasti automobilového průmyslu, který je pro českou ekonomiku dlouhodobě jedním z nejdůležitějších.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Automobilový průmysl prochází revolucí, v Česku má střední sektorové riziko. | foto: Euler Hermes

Aktuální analýza společnosti Euler Hermes předpovídá celosvětově výrazné zpomalení růstu v tomto sektoru a České republice přisuzuje střední sektorové riziko stejně jako Francii či Velké Británii. Světový lídr v pojištění pohledávek pravidelně vyhodnocuje rizika v rámci různých sektorů po celém světě.

Globální vývoj automobilového průmyslu v letošním roce rezonuje v rámci předpovědi pro trojici největších hráčů. Analytici Euler Hermes předpovídají meziroční zpomalení v Číně z 15 % na 5 %, ve Spojených státech amerických z 0,2 % na -1 % a v Evropě ze 7 % na 0 %. Predikce významného poklesu na evropském kontinentu vychází nejen z dopadů Brexitu, ale také z ukončení stimulačních opatření ve Španělsku. Mírné zlepšení očekávají analytici v Brazílii a Rusku, kde v důsledku ekonomické krize zaznamenal vloni automobilový průmysl dvouciferný pokles.

Pohled na aktuální mapu sektorových rizik naznačuje investorům, jakou jistotu mohou očekávat v automobilovém průmyslu v dané oblasti světa. Nízké riziko má celý severoamerický kontinent, Čína, Španělsko a celá střední Evropa s výjimkou České republiky. Český automobilový průmysl ohodnotila společnost Euler Hermes středním rizikem stejně jako francouzský, britský, italský, portugalský, švédský, finský, řecký či turecký. Zvýšené riziko přisuzují analytici například Austrálii, Brazílii či Alžírsku a nejvyšší riziko Rusku, Argentině, Libyi a Egyptu.

„Pokud by naše hodnocení sektoru zahrnovalo pouze výrobce, určitě by Česká republika patřila k nejméně rizikovým zemím. Kvůli specifikům v dealerské síti, portfoliu dodavatelů a předpokládanému efektu Dieselgate jsme však usoudili, že riziko vyhodnotíme jako střední. Vzhledem k pozitivnímu vývoji českého automobilového trhu nicméně do budoucna zvažujeme snížení rizika na mírné,“ říká Luděk Obadal, Country Manager společnosti Euler Hermesv České republice.

„Automobilový průmysl dlouhodobě táhne české hospodářství, o čemž svědčí už jen fakt, že 80 % produkce vyvážíme. Občas se ale zapomíná na to, že na Slovensku je tento sektor ještě důležitější. V loňském roce vyrobili naši východní sousedé dokonce nejvíce automobilů na osobu v celosvětovém srovnání,“ uvádí pro zajímavost Luděk Obadal.

Více: www.eulerhermes.cz

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vybíráme nové auto: Jakou značku zvolit?
Vybíráme nové auto. Jakou značku zvolit?

Výběr nového auta není při dnešní nabídce vůbec snadný. Správně zvolit značku a model, motorizaci, typ financování. Na co by se měl zákazník zaměřit, když...  celý článek

V České republice hrozí z firem úniky osobních údajů.
V České republice hrozí z firem úniky osobních údajů

Téma ochrany osobních údajů nabývá poslední dobou na síle díky do značné míry revoluční legislativě EU, která zvýší ochranu osobních údajů občanů.  celý článek

Velké a tradiční energetické společnosti se vymezují vůči nepoctivým hráčům
Tradiční energetické společnosti se vymezují vůči nepoctivým hráčům

Energetické společnosti musejí být dnes mnohem aktivnější, protože zákazník je stále náročnější. Řada hráčů na trhu si ale plete obchodní aktivity s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.